آموزش و پرورش حق تربیت دانش آموز تک بعدی را ندارد

خبرگزاری پانا:معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حق نداریم دانش آموزان را تک بعدی تربیت کنیم گفت: دانش آموز تک بعدی و تک ساحتی نه آینده خود و نه آینده جامعه را می سازد.

کد مطلب: ۳۸۸۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا کفاش در آیین نامه افتتاحیه اردوی ملی مربیان پیش آهنگان، پیشتازان فرزانه که در اردوگاه شهید برگزار شد، اظهار کرد: مربیان پیش آهنگ و پیشتاز فرزانه در مهر و آبان به عتبات عالیات مشرف می شوند.

وی افزود: بخشی از هزینه اعزام به عتبات عالیات از سوی سازمان دانش آموزی داده می شود و بخشی دیگر به صورت اقساط بلندمدت پرداخت خواهد شد و مربیان می توانند همسران و مادران خود را در این سفر معنویی به همراه خود بیاورید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رئیس جمهور دوری از افراط، خشونت گری، تبلیغ و ترویج محبت، دوست داشتن و عشق ورزی را نسبت به دانش آموزان و جوانان را توصیه کرده است تصریح کرد: این نسل جدید ثمره تربیت مربیان به ویژه معلمان زن است که هم در جایگاه معلمی و هم در جایگاه مادری هستند.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای بازگشت تدبیر و امید تاکید موکد دارد و به ورزش و تندرستی و سلامت و شادابی توصیه می کند.

کفاش ادامه داد: باید به ساحت ۶ گانه افراد توجه کنیم و حق نداریم دانش آموزان را تک بعدی تربیت کنیم همانگونه که در کنکور رتبه برتر کسب می کنند باید در انجام عبادات نیز پیشتاز باشند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان باید در نشاط و ورزش نیز پیشگام باشند و در ابعاد مختلف رشد کنند. دانش آموز تک بعدی و تک ساحتی نه آینده خود و نه آینده جامعه را می سازد.

کفاش بیان کرد: امروز فکر نکنید داعشیون و طالبان به نماز معتقد نیستند بلکه آنان تک بعدی رشد کرده اند و اجتماعی نبوده اند و برای دیگران احترام قایل نیستند و هر که جز آنان فکر کند به نظرشان اندیشه اش غلط است و باید کشته شود، این نشانه انسان تک بعدی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نسل آینده باید شاداب و پرنشاط و سالم باشد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش حق نداریم بخشی از فعالیت ها را به سلیقه خود حذف کنیم بلکه باید دانش آموزان اجتماعی تربیت شوند که در برابر مسایل جامعه عکس العمل نشان دهند.

وی تصریح کرد: شهدای هسته ای الگوی مناسبی برای همه ما هستند چرا که نسبت به مسایل عکس العمل نشان می دادند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تربیت دختران از پسران مهم تر است چرا که آنان مادران آینده و تربیت کننده نسل آینده هستند، تربیت دختران در آموزش و پرورش و دولت تدبیر و امید اهمیت بیشتری دارد.

کفاش بیان کرد: در تشکیلات فرزانگان مهارت زندگی به دانش آموزان یاد بدهیم بیش از آنکه آنان طلبکار نظام باشند باید خادمی نظام را کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون فضایی با حضور دولت تدبیر و امید با شعار عقلانیت، اعتدال، اندیشه برای بروز استعدادها فراهم گشته اگر کوتاهی کنیم نسل آینده بر ما نخواهد بخشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار