کاشان سرد و بی‌باران

کاشان ( پانا) - رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: بنا به تحلیل نقشه‌های هواشناسی، آسمان دشت کاشان در شمال استان اصفهان در آخر هفته ابری است، ولی بارش چشمگیری را شاهد نخواهیم بود.

کد مطلب: ۸۸۶۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کاشان سرد و بی‌باران

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با پانا کاشان، اظهار کرد: طبق نقشه‌ها از دو شنبه شاهد افزایش دما خواهیم بود که پنجشنبه شب، بارش پراکنده و در مناطق کوهستانی بارش برف در سطح شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل قابل پیش‌بینی است.

وی تصریح کرد: باغداران مناطق کوهستانی و دشت نسبت به عملیات یخ آب زمستانه اقدام و با توجه به کاهش محسوس دما نسبت به بازبینی و تخلیه آب باقیمانده در پمپ ولوله‌های سیستم آبیاری تحت فشار اقدام کنند.

ارغوانی تأکید کرد: گلخانه داران با توجه به شرایط وزش باد در اواخر هفته و کاهش دما نسبت به استحکام سازه‌های خود و تنظیم دما و رطوبت گلخانه همچنین تأمین سوخت سیستم‌های گرمایش خود تمهیدات لازم را داشته باشند.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به شرایط دمایی در مناطق کوهستانی و دشت، جابجایی پاجوش گل محمدی انجام نشده و پوشش نهال‌های جوان تازه کشت شده در باغ جهت مقابله با سرما رعایت شود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی بارندگی و وزش باد،کشاورزان مناطق دشت، مبارزه با علف‌های هرز غلات را به زمان مناسب موکول کرده و نسبت به انجام عملیات تغذیه باغ شامل چال، کود و کانال-کود در زمان مناسب با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

ارغوانی تصریح کرد: باغداران مناطق آلوده به شفیره آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و مگس گیلاس نسبت به شخم سحطی و انجام یخ آب زمستانه اقدام کنند. همچنین باغداران مناطق کوهستانی نسبت به سفید کردن تنه درختان میوه مطابق دستورالعمل اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار