بارندگی های دشت کاشان به 39 میلیمتر رسید

کاشان ( پانا) - رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: بارشهای دو روز گذشته دشت کاشان با میانگین 7.8 ( هفت ممیز 8 دهم) میلی متر، بارندگی های سال زراعی جاری را به رقم 39.6 میلیمتر رساند در حالی که سال گذشته در مدت مشابه 1.4 میلیمتر و در بلند مدت 34.9 میلی متر بوده است که 13 درصد رشد نشان می دهد.

کد مطلب: ۸۸۳۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بارندگی های دشت کاشان به 39 میلیمتر رسید

عباس ارغوانی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی، با عبور توده‌هوای سرد و باران‌زا ،هفته آینده هوا آرام و صاف پش بینی می شود که نسبت به‌روزهای گذشته با افزایش دما همراه خواهد بود.

وی افزود: دشت کاشان هرچند که در سال زراعی جاری، شاهد بارش برف و باران بوده ایم، اما تاثیری بر شدت خشکسالی و بحران آب نداشته و هم چنان باید برا ی کاهش مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی در کاشان، هفت و شش دهم میلی‌متر، قهرود 24 میلیمتر، رحق۱۵میلی‌متر، برزک۱۳ میلی‌متر، قمصر 12.5میلی‌متر، نوش آباد 10.5 میلی‌متر،علوی 9.5 میلی‌متر، آران و بیدگل 8.5 میلی‌متر، محمد آباد ۷ میلی‌متر،فخره با 6.5 میلیمتر و حسین آباد با 5.5 میلمتر گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار از روز شنبه در دشت کاشان می باشد و بر این اساس آسمان صاف، گاهی لکه های ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

ارغوانی افزود: با وجود افزایش ۱۳درصدی بارش سال جاری اما باید توجه داشت این بارشها جبران کمبود بارشها و خشکسالی‌ها را نمی‌کند به نحوی که در بازه دوساله ۴ درصد کمبود بارش داشته ایم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار