باد و باران همراه با افزایش دما در دشت کاشان

کاشان ( پانا) - رییس اداره هواشناسی شهرستان کاشان گفت: بررسی‌ نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روزهای پایان تیرماه دشت کاشان شاهد جوی ناپایدار بوده و افزایش محسوس گرما تا چهار درجه را تجربه خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۲۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
باد و باران همراه با افزایش دما در دشت کاشان

عباس ارغوانی اظهار کرد: بیشینه دمای هوای دشت کاشان ۴۱ و کمینه آن ۲۸ درجه سانتیگراد است که این افزایش دما می تواند باعث تنش گرمایی و آسیب برای سلامتی گروه های آسیب پذیر به ویژه کودکان و سالمندان شود.

وی افزود: پیش بینی می شود که آسمان در اکثر وقتهای شبانه روز قسمتی تا نیمه ابری باشد اما وزش باد نسبتا ًشدید با جهت شمال شرقی و شرقی، به خصوص در ساعتهای آخر شب همراه با گرد ‌و ‌خاک محلی را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خاک به اندازه کافی رطوبت ندارد و باد از سمت شمال و شمال شرق شامل منطقه کویر و دریاچه نمک، گرد و خاک ایجاد می کند که این گرد و خاک بیشتر در ساعات اولیه شب اتفاق می افتد و این شرایط در سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

ارغوانی گفت: با توجه به ایجاد شرایط ابرناکی که در مناطق کوهستانی به خصوص بخش نیاسر به ثمر رسید در مناطق خاوه، مشهد اردهال و ارتفاعهای بلند مرز استان مرکزی بارش رگباری باران دور از انتظار نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار