برگزاری همایش توانمندسازی حوزه پرورشی قطب شهیدکلاهدوز درقوچان

مشهد (پانا ) - همایش توانمندسازی معاونین ،مربیان پرورشی و مشاورین مدارس قطب شهیدکلاهدوز خراسان رضوی درقوچان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش توانمندسازی حوزه پرورشی  قطب شهیدکلاهدوز درقوچان

همایش توانمند سازی معاونین، مربیان پرورشی و مشاورین مدارس قطب شهید کلاهدوز درقوچان با حضور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

علیرضا مالک اشرفی، معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: در دنیا کسی که بخواهد حرفه معلمی را انتخاب کند باید سه ویژگی داشته باشد.
اول اینکه باید قابل باور باشد، در وهله دوم باید دانش آموزان او را دوست داشته باشند. زمانی که معلم را باور داشته باشند به او علاقه مند می شوند. ویژگی سوم، امین بودن معلم و قابل اعتماد بودن او است که امین بودن پیامبر اسلام ویژگی خاص ایشان بود.
وی با بیان اینکه ما نمی توانیم دانش اموزان را تربیت کنیم باید انها با رفتار و سکنات ما تربیت شوند، گفت: باید مربی پرورشی برای کار خود برنامه داشته باشد، باید در اموزش و پرورش دچار تصمیم انی نشویم که اگر تصمیمات ما انی باشد بدترین تصمیم ها خواهد بود.

وی مسلط به امور بودن، اهل مطالعه بودن و شناخت جامعه مخاطب را لازمه کار مربی پرورشی دانست و افزود : مربی پرورشی در صورت داشتن این ویژگی ها دچار تصمیمات آنی و برخورد های بدون تامل نمی شود.
مالک اشرفی گفت: برای کم کردن فرآیند تصمیم گیری و آزاد شدن وقت مربی در مدارس بخشنامه های حوزه های خودمان را کم کردیم. تا مربی بیشتر وقتش را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
وی گفت: ما دنبال ورود شادی های مباح به مدارس هستیم. بالاترین آسیب اجتماعی پرخاشگری و خشونت است و ناکامی دلیل آن است. با ایجاد فضای شاد می توانیم این آسیب اجتماعی را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه حدود دویست و ده هزار دانش آموز درگیر حفظ جز 30 قرآن هستند گفت: چنین برنامه هایی آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد، تمام فعالیت های پرورشی باید به سمت شعار سال اموزش و پرورش یعنی مدرسه زندگی نشاط و پویایی و عدالت اموزشی حرکت کند.
این همایش باحضور چهارصدنفر از معاونین و مربیان پرورشی شهرستانهای گلبهار، درگز، چناران، نوخندان و قوچان درسالن اجتماعات دانشگاه آزاداسلامی واحد قوچان برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار