مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در کارگروه امنیت غذایی استان:

سالانه بیش از 109 هزار آزمون بر روی آب قم انجام می‌شود

قم (پانا)- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: به منظور اطمینان از سلامت آب قم سالانه بیش از 109 هزار آزمون‌های میکروبی، فیزیک و شیمیایی، بیولوژی، ریز آلاینده‌های آلی و معدنی و کلرسنجی بر روی آب انجام می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۵۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سالانه بیش از 109 هزار آزمون بر روی آب قم انجام می‌شود

دکتر علی جان صادق پور در پنجمین نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار و برخی از مدیران استان در تالار کوثر شرکت آب و فاضلاب شهری قم برگزار شد یکی از شاخصه‌های رشد توسعه در کشورها را دسترسی به آب سالم و بهداشتی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب متولی تأمین و توزیع آب در شهر است در این راستا اقدامات متنوعی انجام داده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه آب و فاضلاب استان قم به عنوان نماینده مرکز کنترل کیفیت آب در فرآیند و توزیع آب شرب و بهداشتی از اهمیت به سزایی برخوردار است، گفت: آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب منطبق با آخرین استانداردهای بین‌المللی و روز دنیا احداث شده و شامل آزمایشگاه‌های باکتریولوژی، بیولوژی، فیزکوشیمیایی و ریز آلاینده‌های آلی و معدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: به منظور اطمینان از سلامت آب قم سالانه بیش از 109 هزار آزمون‌های میکروبی، فیزیکو شیمیایی، بیولوژی، ریز آلاینده‌های آلی و معدنی و کلرسنجی بر روی آب انجام می‌شود.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب قم نیز در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش کنترل کیفیت آب قم پرداخت و نظارت بر شستشوی شبکه، چاه، مخازن و کلرشویی و شوک‌های کیفی تصفیه‌خانه آب، پایش کیفی آب شبکه بهداشتی، شبکه شرب، منابع زیرزمینی و سطحی، مخازن ذخیره و سایر تأسیسات آب و اجرای برنامه ایمنی آب به عنوان مهم‌ترین اقدام برای تضمین کیفیت آب شرب را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی همچنین ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در قالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، همکاری در انجام پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در آزمایشگاه مرجع، انجام طرح‌های پژوهشی در موضوعات مختلف و مرتبط به کیفیت آب و فاضلاب، پاسخگویی به اعتراض و شکایات مردمی در بخش کیفیت آب، تهیه گزارش تحلیلی کیفیت آب، خودارزیابی و ایمنی آب و ارسال به مراجع ذیصلاح و پایش آب فضای سبز سطح شهر در راستای جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه بهداشتی را از دیگری اقدامات عنوان کرد که در بخش کنترل و کیفیت آب قم در حال انجام است.

مهندس رضا انصاری همچنین با بیان اینکه از توانمندی آزمایشگاه سیار آب و فاضلاب در مناسبت‌های مذهبی و شرایط بحرانی استان و کشور استفاده می شود، گفت: نقشه کیفی GIS قم نیز برای منابع زیرزمینی و تهیه بانک اطلاعاتی در راستای اجرای برنامه مدیریت کیفیت منابع آب استان به‌روزرسانی شده است.

وی مطالعه و شناسایی پرایمرهای عوامل بیوتروریسمی در آب، اقدام جهت ارتباط با قرارگاه پدافند زیستی شفاء و مطالعه نقاط آسیب‌پذیر در تأسیسات تأمین، تصفیه، انتقال و توزیع آب را از جمله تدابیر اتخاذ شده برای تضمین کیفیت بیولوژی، شیمیایی و میکروبی آب قم ذکر کرد.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب قم اندازه‌گیری مقدار ریسک تأسیسات آب‌رسانی در قالب برنامه ایمنی آب و ارائه برنامه بهبود مستمر، انعقاد تفاهم‌نامه با آزمایشگاه همکار در صورت بروز بحران و عدم امکان انجام آزمایش و نصب دوربین و فنس الکترونیکی در تأسیسات آب‌رسانی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه اعلام کرد.

وی همچنین از نصب تجهیزات آنلاین و لحظه‌ای کیفی در تأسیسات آب قم خبر داد و اظهار داشت: 68 دستگاه آنلاین کیفی در تأسیسات آب از جمله خروجی تمام مخازن و مراکز حساس از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نصب شده است.

انصاری در پایان سخنان خود به برخی از توفیقات دفتر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب قم اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب توانسته در زمینه توسعه زیرساخت‌های حفظ و بهبود کیفیت آب در شهرهای تحت پوشش، توسعه زیرساخت‌های حفظ و بهبود کیفیت آب در شهر قم، گزارش‌های تحلیلی کیفیت آب و... رتبه‌های برتر صنعت آب و فاضلاب کشور را به دست بیاورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار