معاون پرورشی و فرهنگی:کارگاه توانمندسازی مشاوران مدارس برگزار شد

کرمانشاه (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه آموزشی مشاوران منتخب مناطق و نواحی استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی:کارگاه توانمندسازی مشاوران مدارس برگزار شد

سید مجتبی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل از برگزاری کارگاه توانمندسازی مشاوران مدارس با عنوان برنامه‌ریزی درسی و مهارت‌های مطالعه، ویژه مشاوران منتخب مناطق و نواحی استان در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی خبر داد.

وی افزود: در اجرای بند اول تفاهم‌نامه ارتقای شاخص‌های فعالیت‌های مشاوره، کارگاه آموزشی مشاوران با موضوع برنامه‌ریزی تحصیلی برای 70 نفر از مشاوران استان در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار گردید که در این کارگاه دو روزه، موضوعاتی از قبیل آشنایی با مهارت‌های مطالعه و برنامه‌ریزی درسی در قالب کارگاه 16 ساعته عنوان شد.

موسوی در ادامه ﺗﺄکید کرد: مشاور تحصیلی با شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان به آن‌ها برای استفاده هرچه بهتر از توانایی‌های بالقوه‌شان کمک می‌کند و با آموزش مهارت‌های مطالعه و یادگیری، روش‌های برنامه‌ریزی درسی، ارائه راهکارهایی برای غلبه بر افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحانات و حتی کمک به انجام یک انتخاب رشته صحیح و منطقی، زمینه لازم برای موفقیت تحصیلی و شغلی آنان را فراهم می‌سازد.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به نقش مهمی که مشاوره‌ی تحصیلی در موفقیت دانش‌آموزان در مسیر تحصیلی و شغلی آنان دارد، از اهمیت بالایی نزد والدین و فرزندانشان برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان، وظیفه‌ی مشاور تحصیلی را، هدایت تحصیلی، آموزش مهارت‌های مطالعه و یادگیری، حل مشکل افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحانات، رفع رفتارهای ناهنجار، ارائه راهکار برای حل مشکلات روحی روانی و هموار کردن مسیر دانش‌آموزان برای موفقیت در تحصیلات به‌ویژه قبولی در رشته‌ی مورد علاقه در دانشگاه دانست.

وی افزود: از طریق مشاوره تحصیلی می‌توان توانایی‌ها و نیز محدودیت‌های دانش‌آموزان را شناخت و از امکانات موجود حداکثر استفاده را به عمل آورد. مشاور تحصیلی می‌تواند با شناسایی دقیق استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان، آن‌ها را به سوی رشته تحصیلی مناسب راهنمایی کند.

موسوی ادامه داد: مشاور تحصیلی با همکاری معلم، خانواده و ﻣﺴﺅولان مدرسه، می‎تواند دانش‎آموزان را جهت رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی، روانی و تأمین ثبات عاطفی یاری داده و در نهایت، نیل به اهداف آموزش و پرورش را محقق سازد.

وی در پایان گفت: واقعیت این است که اغلب دانش‌آموزان، روش صحیح مطالعه را نمی‌دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه نیز، مطلبی راجع‌به چگونه درس خواندن نمی‌آموزند. یادگیری و مطالعه، رابطه‌ای تنگاتنگ و مستقیم با هم دارند تا جایی که می‌توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای افزایش این میزان یادگیری، باید قبل از هر چیز مطالعه‌ای فعال و پویا داشت.

لازم به ذکر است، مشاوران منتخب مدارس پس از فراگیری دوره مذکور، نسبت به آموزش تمامی مشاوران استان اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار