مشاور امور زنان مدیرکل آموزش و پرورش:مربیان تسهیل‌گر سفیران نظام تعلیم و تربیت هستند

کرمانشاه (پانا) - مشاور امور زنان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در کارگاه آموزشی طرح ملی تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط ﻣﺅثر دانش‌آموزان ،مربیان را تسهیل‌گر، سفیران نظام تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۸۸۴۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاور امور زنان مدیرکل آموزش و پرورش:مربیان تسهیل‌گر سفیران نظام تعلیم و تربیت هستند

فرشته عبدی، مشاور امور زنان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در کارگاه آموزش مربیان تسهیل‌گر طرح ملی تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط ﻣﺅثر دانش‌آموزان گفت: مربیان تسهیل‌گر، سفیران نظام تعلیم و تربیت در تقویت مهارت‎‌های گفتگو و ارتباط ﻣﺅثر دانش‌آموزان در مدارس هستند.

وی ضمن خیر مقدم به مربیان و مشاوران حاضر در کارگاه، از آنان به‌عنوان تسهل‌گرانی یاد کرد که می‌توانند با آموزش صحیح، ایجاد ارتباط کلامی ﻣﺅثر با دانش‌آموزان، بیشترین نقش را در این مهم داشته باشند.

عبدی خاطر نشان کرد: امروزه با ظهور فناوری‌های جدید و صنعتی‌شدن جامعه، زندگی انسان‌ها دستخوش تغییر و تحول شده‌است که در این میان، نقش تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط ﻣﺅثر به‌عنوان یک روش پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی مخصوصا برای دانش‌آموزان است.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثریت جمعیت کشور ما را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، ضروری است زمینه‌های تقویت مهارت‌های گفتگوی ﻣﺅثر آن‌ها در برخورد با گروه هم‌سالان، خانواده، مدرسه و جامعه را فراهم سازیم.

مشاور مدیرکل در امور زنان گفت: با بهبود بخشیدن به مهارت‌های گفتگو می‌توانیم به سرعت با دیگران ارتباط برقرار کنیم و روی آن‌ها تاثیر بگذاریم و با توجه به اینکه مخاطبان این طرح، دانش‌آموزان دختر متوسطه اول هستند، اجرای آن در مدارس، اعتماد به نفس آن‌ها را بالا می‌برد.

عبدی سپس ارتباط سالم را ارتباطی دانست که طرفین برخورد خوبی را تجربه می‌کنند. برقراری ارتباط با دیگران، اساسا خصلتی زبانی است و زبان به ذهن متکی می‌باشد؛ زیرا انسان تنها موجود ناطق و عاقل عالم است.

در ادامه‌ی این کارگاه آموزشی، آدینه‌وند، مدرس کارگاه، ابتدا تعریفی از خانواده سالم و خوشبخت بیان کرد که در یک خانواده سالم، تمام ارتباطات و تعاملات برای استفاده حداکثری از استعدادها و توانایی‌ها صورت می‌گیرد؛ به بیانی روشن‌تر، خانواده سالم و خوشبخت، خانواده‌ای است که همه اعضای آن با استفاده از فرصت‌هایی که برایشان به وجود می‌آید، روابط خود را عمیق‌تر می‌کنند.

وی به اهمیت موضوع برقراری ارتباط و تقویت نگرش نسل جدید با نسل قبل جهت رشد فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان پرداخت و به نقش ﻣﺅثر مربیان و مشاوران در ایجاد و تقویت مهارت گفتگو در زمینه‌های مختلف زندگی کودکان و نوجوانان ﺗﺄکید کرد و اجرای صحیح این طرح را بسیار مطلوب دانست.

آدینه‌وند در ادامه به بیان اصول، فنون و روش‌های برقراری ایجاد یک گفتگو و ارتباط ﻣﺅثر و مثبت پرداخت و مهارت‌های مورد نیاز را به‌صورت فعالیت کارگاهی آموزش داد و موضوعات مورد نظر را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار