معاون تربیت بدنی و سلامت کرمانشاه: کارگاه آموزشی خانه و مدرسه برگزار شد

کرمانشاه (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدارس ابتدایی مجری طرح همکاری خانه و مدرسه با حضور رییس و کارشناسان اداره مراقبت خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت کرمانشاه: کارگاه آموزشی خانه و مدرسه برگزار شد

سلمان محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت استان کرمانشاه از برگزاری دوره آموزشی به مدت دو روز در خانه معلم شماره یک کرمانشاه خبر داد و افزود: آموزگاران پایه اول و مدیران مدارس به همراه والدین و شرکای اجتماعی خود توسط مدرس کشوری آموزش‌های لازم را جهت اجرای این طرح فرا گرفتند.

وی ادامه داد: با گسترش آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که به دنبال آن دامنگیر خانواده‌ها و جوامع می‌شود، طرح‌های مختلفی به منظور پیشگیری و بهبود شرایط در کشورهای مختلف اجرا می‌شود. یکی از این اقدامات طرح فست «همکاری خانه و مدرسه» به منظور تقویت و حمایت جهت ایجاد رابطه کوتاه‌مدت و بلندمدت در دوره‌های مختلف زندگی کودک است.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش استان تشریح کرد: طرح فست برگرفته از تجارب بین‌المللی بوده و از دفتر سازمان ملل حمایت می‌شود و تاکنون در برخی کشورهای اروپایی و کشورهای آسیای مرکزی اجرا و از سال 92 نیز طرح آزمایشی آن در ایران انجام شده‌است.

سلمان محمدی تصریح کرد: این طرح به منظور استحکام رابطه والدین با کودک، کودک با کودکان دیگر، والدین با خانواده، والدین با والدین دیگر و والدین با نهادها و سازمان‌های مربوط است.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود، گفت: افزایش حمایت از توسعه شبکه خانوادگی مانند توسعه سرمایه اجتماعی، بهبود پیشرفت تحصیلی فرزندان، افزایش میزان توجه و دقت و کاهش استرس، کاهش تمسخر و پرخاشگری در مدرسه و در بلند مدت پیشگیری از مشکلات بهداشت روانی کودکان، از دیگر هدف‌های این طر ح به شمار می‌آید .همچنین افزایش عوامل محافظتی در مراقبت از کودکان، بهبود توانایی والدین برای گوش‌دادن به فرزندان و برقراری ارتباط نیز از اهداف این طرح است.

سپس حیدرعلی رضاییان، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان، گفت: طرح همکاری خانه و مدرسه از سال 95 با اجرا در یک کلاس استان کرمانشاه آغاز به کار کرد و در سال تحصیلی گذشته طرح در 4 مدرسه اجرا شد و خوشبختانه در سال تحصیلی جاری با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر 16 کلاس پایه اول در سطح شهر کرمانشاه تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

این طرح در 8 هفته با فعالیت‌های مدون علمی و روانشناسانه، نظارت دائمی به منظور حسن اجرای کار انجام شده و تمامی اعضای خانواده این کودکان در برنامه حضور و مشارکت فعال دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار