اصلاندوز شهرستان می شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل، با بیان این که در زمینه تعلق نقطه و مکان عمارت به این استان، جای هیچ گونه نگرانی نیست، از طی مراحل نهایی تبدیل اصلاندوز به شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اصلاندوز شهرستان می شود

ماریا موسوی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل با اشاره به اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در استان آذربایجان شرقی و مصوبه هیات وزیران در خصوص لحاظ نقطه عمارت شهرستان گرمی در تابعیت شهرستان هوراند آذربایجان شرقی اظهار داشت: به دنبال این مصوبه، بلافاصله مکاتبه ای با امضای استاندار اردبیل با وزارت کشور انجام و وزیر محترم کشور هم بلافاصله با معاون اول رییس جمهوری مکاتبه و خواستار اصلاح مصوبه اخیر شدند .

او بیان کرد: با پیگیری های به عمل آمده، موضوع خارج از نوبت در کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت مطرح و مصوب و برای تصویب نهایی به هیات محترم وزیران ارسال شده است .

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل با تاکید بر این که الحاق و انتزاع دارای پروسه و مراحل خاصی است، افزود : پیشنهاد الحاق یا انتزاع، توسط اعضای شورای اسلامی روستایی به بخشدار متبوع ارسال و پس از بررسی آن توسط بخشدار به فرمانداری شهرستان و در نهایت به دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ارسال می گردد تا فرآیند بعدی صورت پذیرد که درخصوص نقطه عمارت، هیچ اقدامی برای الحاق و انتزاع از طرف استانداری اردبیل و آذربایجان شرقی و وزارت کشور انجام نشده است .

موسوی درخصوص درج عنوان نقطه عمارت در تابعیت هوراند، در مصوبه هیات وزیران گفت : هیچ پیشنهادی از طرف وزارت کشور، درخصوص انتزاع نقطه عمارت از استان اردبیل و الحاق آن به استان آذربایجان شرقی ارایه نشده و موضوع صرفا یک اشتباه تحریری بوده که در فرآیند تاسیس شهرستان هوراند اتفاق افتاده است .

او با اشاره به مکاتبه ای که استانداری آذربایجان شرقی با وزارت کشور در این خصوص کرده، گفت: هفدهم آذرماه گذشته استانداری آذربایجان شرقی ، مکاتبه ای با مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور داشته و در آن اعلام شده که «روستای عمارت در تابعیت استان اردبیل می باشد که اشتباهاً نام آن روستا در بند «پ » مصوبه، جزء دهستان چهاردانگه جنوبی شهرستان هوراند درج گردیده است.» و خواستار رفع این اشکال شده اند .

به گفته موسوی، نقطه و مکان عمارت، از نظر تقسیمات کشوری، تابع شهرستان گرمی و استان اردبیل بوده و جای هیچ نگرانی ای در این زمینه وجود نداشته و مصوبه مذکور، به زودی در جلسه هیات وزیران اصلاح خواهد شد .
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل، همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده درحوزه تقسیمات کشوری در شهرستان های استان اردبیل، گفت : پیگیر ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان هستیم که مقدمات آن فراهم و از طریق وزارت کشور به هیات وزیران ارسال و در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت نیز تایید شده است .

موسوی اضافه کرد: منتظر تصویب نهایی این موضوع در هیات محترم وزیران هستیم. ضمن این که برای ایجاد چهار دهستان و مراکز دهستان و دو بخش جدید در شهرستان پیشنهادی اصلاندوز، اقدام شده است .

به گفته او، در شهرستان اردبیل نیز شناخت شهر روستای ثمرین، مرکز بخش ثمرین و ابلاغ آن توسط وزارت کشور، ارسال پیشنهاد ادغام روستاهای آراللوی بزرگ وکوچک برای شناخت شهر و ایجاد مرکز دهستان جدید (در صورت شهر شدن آراللو)، درخواست انتزاع دو روستای علی قشلاقی و ینگجه ملا محمد حسن در بخش ثمرین و پیشنهاد شناخت شهر روستای خیارک و ارسال طرح توجیهی آن به وزارت کشور، از مهم ترین اقدامات انجام یافته است .

موسوی همچنین درخصوص اقدامات انجام یافته در شهرستان نمین، افزود: پیشنهاد شناخت شهر از تجمیع روستاهای نیارق و سوها و پیشنهاد شناخت شهر روستای حور و ارسال طرح توجیهی آن به وزارت کشور، از کارهایی است که برای این شهرستان درحوزه تقسیمات کشوری انجام داده ایم .

به گفته او، در شهرستان نیـر نیز می توان به حل مشکل چندین ساله 20 روستای بخش مرکزی، جهت انتزاع از بخش کوراییم و الحاق به بخش مرکزی (که از طریق وزارت کشور به هیات محترم وزیران ارسال گردیده و در کمیسیون سیاسی-دفاعی هیات دولت تصویب گردیده است) اشاره نمود .

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل، افزود: شناخت شهر روستای ایردیموسی، مرکز بخش سبلان و ابلاغ آن توسط وزارت کشور، از اقدامات انجام یافته در حوزه تقسیمات کشوری در شهرستان سرعین است .

موسوی بیان کرد: گزارش توجیهی شناخت شهر روستای آلنی، از توابع شهرستان مشگین شهر و ایجاد مرکز دهستان جدید(در صورت شهر شدن آلنی)به وزارت کشور ارسال شده و مراحل نهایی خود را طی می کند .

او درخصوص اقدامات انجام یافته در زمینه تقسیمات کشوری در شهرستان گرمی نیز گفت : شناخت شهر روستای زهرا (مرکز بخش موران) و ابلاغ آن توسط وزارت کشور، پیگیری ارتقای سطح بخش انگوت به شهرستان و ارسال طرح توجیهی آن به وزارت کشور و پیشنهاد ایجاد 2 بخش جدید زیوه و برزند و ارسال طرح توجیهی آن ها به وزارت کشور ( که چهار دهستان و مراکز دهستان جدید نیز ایجاد خواهد شد) از اقدامات انجام یافته در این شهرستان است .

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل درخصوص شهرستان بیله سوار، تصریح کرد: در این شهرستان نیز ارتقای سطح بخش قشلاق دشت (جعفر آباد) به شهرستان و ارسال طرح توجیهی آن به وزارت کشور و پیشنهاد شناخت شهر روستای بابک و ارسال طرح توجیهی آن به وزارت کشور را پیگیری می کنیم .

موسوی بیان کرد: در شهرستان خلخال، پیشنهاد شناخت شهر روستاهای برندق، خوجین و لرد، پیشنهاد ایجاد بخش لنبر و پیشنهاد ارتقای بخش خورش رستم به شهرستان، با ارسال طرح های توجیهی آن ها به وزارت کشور، پیگیری می شود .

موسوی همچنین درخصوص اقدامات انجام یافته در شهرستان کوثر هم گفت: ارسال گزارش توجیهی و پیگیری شناخت شهر روستای فیروز (مرکز بخش فیروز)، جزو برنامه های استانداری اردبیل است .

او در ادامه گفت: گزارش توجیهی طرح های بازدید شده، به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال و مساعدت دفتر برای اکثر آن ها اخذ شده است .

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل همچنین از برگزاری چندین جلسه رفع ابهامات مرزی بین 2 استان اردبیل و آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: طی یک جلسه در مشگین شهر و 2 جلسه در شهرستان اهر، ابهامات مرزی در محدوده شهرستان های مشگین شهر، گرمی و نیر از استان اردبیل و شهرستان های اهر، هوراند و سراب، بررسی و تفاهمات خوبی به دست آمده که نتایج جلسات و مصوبات آن ها در دست پیگیری است .

او، انجام مراحل کدگذاری روستاها، مزارع و مکان های استان، پیگیری شناخت روستاها و مزارع مستقل و هم چنین تبدیل قشلاقات بالای 20 خانوار به روستا، تشکیل کارگروه نام گذاری استان و شهرستان ها، شناسایی نقاط جابه جا و تخلیه شده بر اساس حوادث غیر مترقبه و ... را از دیگراقدامات این اداره کل در یک سال گذشته ذکر کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار