معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی؛

۷۰درصد اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی محقق شد

قزوین (پانا) - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۷۰درصد اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی محقق شده است.

کد مطلب: ۸۸۴۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
۷۰درصد اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی محقق شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حمید رضا تبسمی با اشاره به اینکه افق برنامه اقتصاد مقاومتی ۱۰ ساله است افزود : این برنامه از ابتدای سال ۹۵ اجرایی و تا سال ۱۴۰۴ ادامه دارد.

وی اظهار داشت : ۲۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی شامل طرح های اولویت دار ؛ افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی زراعی و باغی و دامی، افزایش سطح زیر کشت در محیط گلخانه ای ، سامانه آبیاری تحت فشار ، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی ، تامین داخلی نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی، توسعه باغات در اراضی شیب دار و خود اتکایی در تامین نهاده آفتکش ها می باشد.

تبسمی هدف از اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی را ؛ تامین رشد پویا و بهبود شاخص های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله با رویکردی جهادی ، انعطاف پذیر ، فرصت ساز ، مولد و پیشرو در بخش کشاورزی برشمرد .

وی یاد آور شد : مجریان پروژه در سطح سازمان با توجه به برش های استانی تعیین شده و با بکارگیری توانمندیها و ظرفیتهای بالقوه درجهت رسیدن به اهداف مربوط با جدیت در حال پیگیری می باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بمنظور یکپارچه سازی ، پیشبرد و پایش پروژه های اقتصاد مقاومتی سامانه ای توسط دبیرخانه ستاد مستقر در سازمان برنامه و بودجه کشور راه اندازی شده که مجریان پروژه ها گزارشات خود را طی زمان بندی مقرر وفق دستورالعمل درسامانه نیپا بارگذاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار