رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

۴ هزار شغل در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد شد

قزوین (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزارشغل در بخش کشاورزی این استان ایجاد شده است .

کد مطلب: ۸۸۴۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۴ هزار شغل در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد شد

مهندس فاطمه خمسه در آئین بزرگداشت تجلیل از تولید کنندگان برتر شهرستان آبیک که با حضور امام جمعه و معاون فرماندار این شهرستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در بحث تسهیلات ارزان قیمت ( سامانه کارا) در سال جاری ؛ بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار جذب شده که استان توانسته بیشترین جذب در این حوزه را داشته باشد و سازمان جهاد کشاورزی استان بعنوان برتر در سطح استان معرفی شد.

خمسه افزود : با جذب این تسهیلات ؛ یک هزار و ۴۶ نفر اشتغالزالی در منطقه و استان ایجاد شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به سامانه رصد بخش کشاورزی استان اشاره کردو گفت : طی ۹ ماهه اول سال جاری بیش از ۴ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان در این سامانه ثبت نام شده اند.

خمسه به تولیدات محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و اظهار داشت : در تولید غلات ، در سال جاری استان توانسته رتبه ۵ کشوری را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که ؛ طی سالهای گذشته استان جایگاه ۳۱ کشوری را داشته است .

به گفته ی وی ؛ در سال جاری بیش از ۱۲ هزار تن کلزا در مزارع کشاورزی این استان تولید شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به اهمیت خاکورزی حفاظتی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت خاکورزی حفاظتی رفته است .

خمسه اضافه کرد : خاکورزی حفاظتی تامین کننده منابع آب و پایداری خاک محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به آن شود .

به گفته ی وی ؛ استان قزوین در سال جاری توانسته رتبه نخست کشوری را در زمینه خاکورزی حفاظتی به خود اختصاص دهد و در این خصوص لوح تقدیر از وزیر محترم جهاد کشاورزی دریافت نماید .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه همچنین به تولیدات دامی استان اشاره کرد و گفت : در سالهای گذشته در بحث آنفلوآنزای مرغی استان ، واحدهای مرغی دچار خسارت می شدند و مجبور به معدوم سازی بودیم که به حمداله در حال حاضر هیچگونه موارد مشکوک از آنفلوآنزای مرغی در استان مشاهده و گزارش نشده ست .

خمسه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی که نقش اساسی در تامین امنیت غذایی استان برعهده دارند گفت : انتخاب نمونه ها و برترینهای بخش کشاورزی فرآیندی است که هر ساله در سطح استانی و کشوری برگزار می شود .

وی اضافه کرد : استفاده بهینه از منابع ، بهره وری آب ، رعایت اصول فنی ، تعامل با مروجین کشاورزی و کارشناسان پهنه و توسعه پایدارکشاورزی ملاکهای مهم انتهاب برترینهای بخش کشاورزی بوده است .

خمسه تاکید کرد : در شرایط سخت و بد اقتصادی کنونی ، به حمداله بخش کشاورزی توانسته در بحث گندم و شکر خودکفا باشد که الیته در بخش دانه های روغنی و کلزا نیز جایگاه خوبی را کسب کرده است که همگی مرهون تلاشهای بهره برداران بخش کشاورزی است .

در پایان از ۱۲تولید کننده برتر شهرستان آبیک تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار