معاون وزیر کشور: نیروی کار در گیلان فعال است

رشت (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: تحلیل داده های آماری از نرخ مشارکت اقتصادی، بیانگر فعال بودن نیروی کار در استان گیلان است.

کد مطلب: ۹۱۷۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر کشور: نیروی کار در گیلان فعال است

بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در جلسه های کارگروه های اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانـع تولیـد استان افزود: نرخ مشارکت اقتصادی میانگین کشور با رشد یک و چهار دهم درصد در سال گذشته نسبت به سال 96 به 40 و نیم درصد رسیده که مشارکت اقتصادی گیلان با یک و نیم درصد واحد از 42 و نیم به 44 درصد معادل سه و نیم درصد افزایش داشته که نشان می دهد نیروی کار در این استان فعال است.

دین پرست به نرخ بیکاری کشور نیز اشاره و بیان کرد: میانگین نرخ بیکاری کشور در سال گذشته با یک دهم واحد درصد افزایش نسبت به سال از 11 و 9 دهم درصد به 12 درصد رسیده و در گیلان این امار با هفت دهم واحد درصد افزایش به 11 و چهار دهم درصد در سال 97 رسیده که البته این امار از میانگین کشوری پایین تر است.

وی خاطر نشان کرد: باید بررسی شود با توجه به ظرفیت های استان علت افزایش نرخ بیکاری گیلان چیست.

دین پرست با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کشور اظهار داشت: گیلان از لحاظ برگزاری جلسات در این بخش رتبه 15 کشور را داراست.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به واحدهای مشکل دار و بحرانی گفت: گیلان 14 واحد مشکل دار و بحرانی با چهار هزار و 780 نیروی کار دارد که از این تعداد هشت واحد مشکل دار با اشتغال سه هزار و 110 و شش واحد بحرانی با اشتغال یک هزار و 670 نفر هستند.

وی همچنین به هفت ماموریت ویژه برای فرمانداران کشور اشاره و بیان کرد: این ماموریت ها شامل ارائه لیست بنگاه های فعال اقتصادی به همراه شاغلان انها، تلاش در جهت افزایش تولید واحدهایی که با کمتر از ظرفیت کار می کنند، بررسی واحدهای تولیدی تعطیل و تلاش در جهت احیای انها ، واگذاری پروژه های نیمه تمام ، ، واحدهای تملک شده، واحدهای بحرانی و مشکل دار و واحدهایی که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از 60 درصد می باشد، هستند.

وی بر لزوم شناسایی دلایل عدم واگذاری پروژه های دولتی به خصوصی تاکید و بیان کرد: باید مقاومت ها ، مخالفت ها و ممانعت ها در این حوزه مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به سامانه مجوزهای کسب و کار از اول مردادماه سال گذشته تا کنون نیز اشاره و بیان کرد: در کشور 22 هزار و 918 مجوز کسب و کار درخواست شده که هشت هزار و 922 مجوز صادر شده است.

وی افزود: طی همین مدت؛ در گیلان 697 درخواست مجوز به ثبت رسیده که 339 مجوز صادر شده و در این بخش رتبه میانگین کشوری 39 و گیلان 49 درصد است و این آمار خوبی برای استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در آزادسازی حریم دریا با کسی تعارف نداریم، گفت: باید اراضی ساحلی در اختیار افراد حقیقی و حقوقی مشخص شود .

وی با اشاره به وضعیت تالاب انزلی و رسیدن عمق آن از 11 متر به یک متر خاطرنشان کرد: تالاب انزلی تالابی منحصربفرد است که هویت تاریخی کشور و مردم است از اینرو، تصرفات ساحلی و تالاب انزلی دو موضوعیست که به جد پیگیر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حال اجرای برنامه خوبی برای احیای این تالاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار