گزارشی از برنامه رسانه ملی در سالگرد دهه فجر

سریال‌هایی برای روایت انقلاب اسلامی بعد از 40 سال

تهران (پانا) -  امسال در جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی سیمای جمهوری اسلامی ایران در بخش سریال‌های داستانی با دستانی پر به استقبال ایام دهه فجر خواهد رفت.

کد مطلب: ۸۸۴۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سریال‌هایی برای روایت انقلاب اسلامی بعد از 40 سال

شبکه‌های تلویزیونی هر یک با پخش یک سریال داستانی با موضوع انقلاب اسلامی در جذب مخاطبان با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این گزارش سریال‌های جشن سالگرد انقلاب معرفی می‌شوند.

خونه یکی/ کارگردان: حامد تهرانی علوی

مجموعه ۱۰ قسمتی «خونه یکی» به کارگردانی حامد تهرانی علوی و تهیه‌کنندگی روشان امیری و سیاوش امین پور داستان زندگی چهار خانواده است که در اتاق‌های یک‌ خانه قدیمی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و هر بار ماجرای یکی از آنها در قصه برجسته می‌شود. آقای هاشمی شخصیت کتاب دبستان کودکان دهه ۶۰ نیز در این مجموعه بازی دارد و با ورود عروس و داماد (فریبا نادری و نیما شاهرخ شاهی) تغییرات عجیبی در زندگی اهالی این خانه ایجاد می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی که ابتدا برای پخش از شبکه سه سیما آماده شد در ادامه به خواست تهیه‌کننده اثر برای پخش به شبکه نسیم سپرده شد.

نیما شاهرخ شاهی، فریبا نادری، شهرزاد عبدالمجید، رامین ناصر نصیر، شهین تسلیمی، یزدان فتوحی، ایمان صفا، فاطمه شکری، مهران ضیغمی، کیمیا گیلانی، اردشیر کاظمی، سارا والیانی، پیمان کلانتری، مانی محمدپور، کسری حاجی قربانی، عسل شاهپوری، سعیده سادات حسینی، سیاوش جعفری، آیدین خطایی و ملیکا عبداللهی در این سریال بازی می‌کنند.

نفوذ/ کارگردان: جواد شمقدری

این مجموعه به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه کنندگی محسن علی اکبری در بهمن‌ماه سال گذشته کلید خورد و تصویربرداری در شهرهای مختلفی از جمله کردستان، تهران و گنبد کاووس انجام شده است. همچنان تصویربرداری این سریال در حال انجام است و گروه لوکیشن‌های بسیاری را برای این سریال بازسازی کرده تا فضای کار متناسب با دهه 50 باشد.

داستان این سریال 30 قسمتی نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و قانون کاپیتولاسیون و دخالت‌های آمریکا در ایران را در سال 57 نشان می‌دهد.

«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فازهای بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد.

محسن علی اکبری، تهیه کننده سریال «نفوذ» درباره ادامه‌دار بودن این سریال در فصل‌های بعدی نیز گفت: فصل اول این سریال تا مقطع تسخیر لانه است و بعد از تسخیر و جنگ تحمیلی می‌تواند مقطعی ۳۰ قسمتی باشد که به حضور منافقین و مباحث آن مقطع از تاریخ می‌پردازد. همچنین موضوع دفاع مقدس نیز فصل سوم این سریال را شامل خواهد شد.

لحظه گرگ و میش/ کارگردان: همایون اسعدیان

سریال «لحظه گرگ و میش» سریال دیگری است که به تازگی تصویربرداری آن به پایان رسیده است و مراحل پس از تولید خود را طی می کند و برای پخش در ۴۰ سالگی انقلاب به آنتن می‌رود.

داستان این مجموعه روایت فراز و فرود خانواده‌ای اصیل ایرانی در طول سه دهه است. این سریال با محوریت زندگی تنها دختر خانواده که از دهه 60 با حوادث گوناگونی از قبیل جنگ، تحولات اقتصادی و اجتماعی و... آغاز و تا زمان معاصر ادامه خواهد داشت. محوریت داستان برعهده بازیگر و چهره جدیدی به نام پانیذ برزعلی است که دختری به نام حنانه را در داستان ایفا می‌کند.

فاطمه گودرزی، فرید سجادی حسینی، شهره سلطانی، علیرضا کمالی‌نژاد، حسام محمودی فرید، کریم قربانی، سیامک احصایی، وحید آقاپور، المیرا دهقانی، ناصر سجادی، حسینی، پانیذ برزعلی، نیما نادری، مایا ذاکری، پاشا رستمی، رها خدایاری، مهرنوش مسعودیان، اروین گالستیان، آیدا نامجو و مهدی ملاک از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند. اسعدیان سریال پرمخاطب «راه بی‌پایان» را در کارنامه تلویزیونی خود دارد.

جلال/ کارگردان: حسن نجفی

این سریال زیر مجموعه تولیدات امور استان‌ها برای شهر آذربایجان شرقی شهر مرند است و این روزها، مراحل پایانی ضبط را می‌گذراند.

جلال درامی اجتماعی از رخداد‌های روز‌های انقلاب اسلامی در سال‌های ۵۷ آذربایجان شرقی است که حمیرا ریاضی، عمار تفتی، هادی افتخارزاده، مهران رجبی، رضا آبپاک، ثنا پورسعیدی، کامیار شکیبایی، فاطمه شکری، حامد منافی و دیگر بازیگران تلویزیون و بومی آذربایجان شرقی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

تاریکی شب، روشنایی روز/ کارگردان: حجت قاسم‌زاده اصل

داستان این سریال در دو برهه زمانی گذشته و حال اتفاق می‌افتد. این سریال داستان زندگی بهنام طریقت است که جریان روزمره حیاتش از مدار عادی خارج می‌شود. او مجبور است جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا کند. بیش از 70 درصد از قصه در زمان حال روایت می‌شود و 30 درصد از ماجرا در گذشته رخ می‌دهد. بهنام طریقت و همسرش در گذشته دانشجوی پزشکی بودند که فعالیت سیاسی هم داشتند. فرهاد قائمیان، سام کبودوند، سیدمهرداد ضیایی، فرزین صابونی، احسان امانی، مائده طهماسبی، بهاران بنی‌احمدی، بهرام ابراهیمی، روزبه حصاریف مهرداد ضیایی، ناصر ممدوح، پرویز پورحسینی و امیرحسین مدرس از بازیگران این سریال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار