سفره عیدانه تلویزیون با سریال‌های نوروز 98

تهران (پانا) –- سریال‌های نوروزی تلویزیون طی سال‌های اخیر جزء جدایی‌ناپذیر برنامه‌های نوروزی بسیاری از ایرانیان بوده است. تلویزیون هم با علم به این موضوع تلاش دارد با تولید سریال‌های جذاب این سفره نوروزی را رنگین‌تر کند و مخاطبان بیشتری را پای برنامه‌های خود بکشاند.

کد مطلب: ۸۸۲۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سفره عیدانه تلویزیون با سریال‌های نوروز 98

امسال هم تلویزیون ملی ایران تولید چند مجموعه داستانی را در دست دارد. «نون.خ.» به کارگردانی سعید آقاخانی و «ساده دلان» ساخته بهرنگ توفیقی از سریالهای نوروزی امسال هستند. امسال کاری از علیرضا نجف‌زاده نیز جزء سریال‌های نوروزی خواهد بود. مختصری از این سریال ها را در این گزارش می‌خوانید.

نون. خ/ کارگردان: سعید آقاخانی

مجموعه تلویزیونی «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی که برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما آماده می‌شود، از اواخر آذر ماه امسال کلید خورد. سعیدآقاخانى، حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، على صادقى، هومن حاج عبدالهى، نعیمه نظام‌دوست، سیروس میمنت، على صالحى، پاشا جمالى، نسرین مرادى، هدیه بازوند و ندا قاسمى از جمله بازیگران این سریال نوروزی هستند. فیلمنامه سریال را نیز امیر وفایی نوشته است.

این مجموعه تلویزیونی در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما تولید می‌شود.

آقاخانی پیش از این در تلویزیون کارگردانی سریال‌های «عید امسال»، «زن بابا»، «راه در رو»، «خوش نشین‌ها»، «نقطه سرخط»، «دزد و پلیس»، «خروس»، «روز‌های بد، به‌در»، «بیمار استاندارد» و «شب عید» را به عهده داشته است که اغلب از جمله سریال‌های پربیننده سیما بوده‌اند. «نون. خ» یازدهمین سریال آقاخانی در مقام کارگردان محسوب می‌شود. فرجی نیز پیش از این سریال «لژیونر» را تهیه کرده است.

ساده‌دلان/ کارگردان: بهرنگ توفیقی

سریال «ساده‌دلان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا برای پخش از شبکه دو سیما در نوروز ساخته می‌شود.

محمدحسین لطیفی سرپرستی نویسندگان این سریال را برعهده دارد. مجموعه «پدر» آخرین پروژه مشترک بهرنگ توفیقی و حامد عنقا در تلویزیون بوده است که در ایام رمضان ۹۷ از شبکه دو سیما روی آنتن رفت.

حامد عنقا از این سریال به عنوان سریال خانوادگی که فضایی مفرح دارد، یاد می‌کند که درون‌مایه‌ طنز دارد اما سریالی طنز نیست.

مرّ قانون/ کارگردان: علیرضا نجف‌زاده

سریال «مرّ قانون» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه کنندگی مهران مهام دی‌ماه در منطقه سعادت‌آباد تهران کلید خورد. این را امیرعباس پیام و مهدی روشن‌روان نوشته‌اند و قرار است برای نوروز 98 از شبکه سه سیما پخش شود.

مهران مهام، تهیه‌کننده سریال نوروزی «مُرّ قانون» هم درباره حضور دو کارگردان در این پروژه گفته است: توجه به آنتن نوروز و شرایط فورس ماژور صلاح بر این بود که سریال «مُر قانون» را همراه با دو کارگردان محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده تولید کنیم. برخلاف آنچه برخی از خبرگزاری‌ها منتشر کردند محمد حسین لطیفی تا ۳۰ بهمن به عنوان کارگردان همراه ما خواهد بود و در ادامه ایشان به عنوان مشاور پروژه و کارگردان، سریال را همراهی خواهد کرد.

مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی در سریال نوروزی شبکه سه ایفای نقش می‌کنند. البته این روزها فیلمنامه در حال تکمیل نهایی است و قطعاً در ادامه بازیگران دیگری نیز به مجموعه اضافه خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار