رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبرداد:

کشف ذخیره شش هزار کیلومتر مربعی پلایای معدنی در طرود شاهرود

سمنان (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کشف گستره شش هزار کیلومتری ذخیره پلایای معدنی در طرود شاهرود خبر داد و گفت: این ذخیره عظیم معدنی می‌تواند اشتغال خوبی را به همراه آورد.

کد مطلب: ۸۸۳۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کشف ذخیره شش هزار کیلومتر مربعی پلایای معدنی در طرود شاهرود

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در کارگروه توسعه معادن استان از وجود ذخایر پلایای طرود در حاشیه شمالی کویر مرکزی ایران با وسعت بیش از شش هزار کیلومتر مربع خبر داد و گفت: مواد معدنی از قبیل پتاس، نمک، منگنز و غیره از این گستره معدنی حاصلخیز استخراج خواهد شد که نقش بسزایی در توسعه اقتصادی خواهد داشت.

وی افزود: یکی از اهداف کلی و راهبردی صنعت معدن و تجارت در بخش معدن استان سمنان، سرمایه گذاری زیرساختی برای ایجاد بستر های مناسب احداث کارخانه های فرآوری مواد معدنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این اداره کل همچنین به دنبال انجام اکتشاف مقدماتی ذخایر در منطقه طرود و گستره جدید الکشف معدنی آن است.

اسودی بیان کرد: در صورت وجود زیرساخت های مناسب در برخی مناطق استان سمنان برای احداث واحدهای فرآوری مواد معدنی می توان شاهد اشتغال و توسعه اقتصادی خوبی در این استان بود.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای بهره برداری از معادن و فرآوری مواد معدنی بسیار مهم است، عنوان داشت: به واسطه تداخل بخشی از محدوده ذخایر عظیم کویر طرود با منطقه حفاظت شده محیط زیست و نبود زیرساخت های مناسب، امکان بهره برداری از این ذخایر در استان وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار