٧٣ اثر به بخش داستان کوتاه جشنواره قرآن و عترت سمنان رسید

سمنان (پانا) - مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، 30 آذرماه را آخرین مهلت ارسال داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت این استان عنوان کرد و گفت: 73 اثر به بخش داستان کوتاه این جشنواره ارسال شد.

کد مطلب: ۸۸۳۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
٧٣ اثر به بخش داستان کوتاه جشنواره قرآن و عترت سمنان رسید

مجتبی نورمحمدی، به خبرنگاران در سمنان بیان کرد: تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی و دینی با استفاده از زبان داستان و هنر ابزار بسیار مناسبی است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با قرآن و سیره اهلبیت(ع)، شناسایی و گرامیداشت پدیدآوردندگان آثار ادبی مذهبی و ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش های انسانی با زبان داستان عنوان کرد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، افزود: استفاده از مضامین قرآنی در داستان و اشاره به آیات نورانی قرآن و نیز خلق داستان برگرفته از سیره اهل بیت(ع)، روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت(ع) محورهای این جشنواره است.

نورمحمدی زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را دی ماه 97 اعلام کرد و گفت: هر داستان نویس مجاز به ارسال حداکثر سه اثر به دبیرخانه است. از 73 اثر، ٢٣ داستان توسط نویسندگان استان های دیگر از جمله خراسان رضوی، تهران و قزوین به دبیرخانه این بخش ارسال شده است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه داوری این آثار از 11 دی ماه آغاز می شود، گفت: حسین علی جعفری و مهدی زارع، داوران بخش داستان کوتاه جشنواره قرآن و عترت استان سمنان هستند.

نورمحمدی، موضوع آثار ارسالی را قرآن و عترت بیان کرد و ادامه داد: از میان آثار ارسالی سه اثر برگزیده معرفی و از پنج اثر نیز تقدیر می شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، گفت: برای نفر اول این جشنواره لوح تقدیر به همراه هشت میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر و 6 میلیون و ٥٠٠ هزار ریال و برای مقام سوم لوح تقدیر به همراه پنج میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است.

جشنواره قرآن و عترت استان سمنان در ١٦ رشته و بخش فرهنگی هنری و با مشارکت شهرستان ها، موسسه ها و انجمن های فرهنگی هنری برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در نیمه دی ماه تجلیل می شوند.

خوشنویسی، سرود، تواشیح و ابتهال، تئاتر خیابانی، شعر، هنرهای دیجیتال و پوستر از جمله رشته های جشنواره قرآن و عترت استان سمنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار