باید متناسب با روش هجمه دشمن، تجهیز شویم

گیلان(پانا)-رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه جنگ تمام شد اما کینه و دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد و حرفه‌ای تر دنبال می‌شود، گفت: باید روش‌های هجمه را بشناسیم و متناسب با آن تجهیز شویم.

کد مطلب: ۸۸۳۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
باید متناسب با روش هجمه دشمن، تجهیز شویم

علی باقرزاده امروز در نخستین یادواره شهدای نهضت سوادآموزی گیلان که در سالن اجتماعات مدرسه شاهد دختران رشت برگزار شد، اظهار کرد: مراسم امروز بیست‌ودومین یادواره شهدای نهضت سوادآموزی استان‌هاست که در حال برگزاری می‌باشد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره 41 هزار شهید معلم و دانش‌آموز کشور، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری "گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست".

وی گفت: بشریت همواره از «جهل و نادانی»، «جوع و گرسنگی» و «جنگ و خونریزی» آسیب دیده است، هر زمان که جهل و بی سوادی گسترش نیابد و فقر و جنگ هم کنترل شود، انسان‌ها موفقتر خواهند بود.

باقرزاده ادامه داد: جنگ تحمیلی با زمان 2900 روزه یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ بوده که 1450 کیلومتر خط مقدم داشته است. امروز به اثبات رسیده که در این جنگ فقط یک کشور مقابل ایران اسلامی نبوده بلکه 32 کشور حضور داشته است؛ ما در جنگ تحمیلی 188 هزار شهید، 40 هزار آزاده و 350 هزار جانباز و ایثارگر داشتیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه دفاع خود نوعی جهاد است، گفت: در طول تاریخ آنهایی که دفاع کردند نسبت به افرادی که شروع کننده جنگ بود‌ند، جاودانه شدند؛ بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری "دفاع هویت یک ملت زنده است".

وی با بیان اینکه جنگ تمام شد اما کینه و دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد و حرفه‌ای تر دنبال می‌شود، افزود: دشمن از هر فرصتی برای نشان دادن تفرقه بین ارزش‌های انقلاب و مردم استفاده می‌کند. تاحدی که در آمریکا اتاق جنگ اقتصادی ایجاد شده و همه روزه برای فشار و اعمال سختی‌ها به ایران برنامه ریزی می‌کنند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: باید روش‌های هجمه را بشناسیم و متناسب با آن تجهیز شویم، به عنوان یک مسئول باید در هر مقامی که هستیم بزرگترین هدف مان خدمت به شهدا و انجام کار درست باشد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه نتوانستیم سند شهدا را مستند کنیم، گفت: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش انتقال میراث و تمدن فرهنگی - اسلامی به نسل آینده است که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از همین میراث‌هاست که باید ارزش‌های آن به نسل بعد منتقل شود.

تاکید کرد: باید برای شناساندن شهدا و راهی که آنان دنبال کردند، سیره و روش زندگی شهدا را به زبان ساده و گویا بیان کنیم.

باقرزاده در پایان در جمع خبرنگاران در خصوص ساماندهی وضعیت مربیان نهضت سوادآموزی، بیان کرد: مجموعا 63هزار نفر در سوادآموزی سابقه فعالیت دارند که در حال حاضر 38 هزار نفر همکاری می‌کنند و برای تبدیل وضعیت این بزگواران نیازمند آیین نامه نوشتاری و مصوبه مجلس هستیم که کارگروه تدوین آیین نامه تشکیل شده و پس از تصویب آیین نامه، آزمون برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار