معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش استان تاکید کرد:

روسای آموزش و پرورش نسبت به مسئله سوادآموزی حساس باشند

مشهد (پانا) - جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاونین مدیرکل، روسای ادارات آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۳۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
روسای آموزش و پرورش نسبت به مسئله سوادآموزی حساس باشند

مصطفی اسدی معاون سوادآموزی در جمع روسای ادارات استان گفت: قبل از انقلاب در کشور حدود 47/5 درصد باسواد داشتیم و یکی از دست آوردهایی که پس از انقلاب اسلامی رشد بسیار زیادی داشته است شاخص سوادآموزی بوده و طبق سرشماری سال ۹۵ در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در سطح کشور 95/5 درصد باسواد و در سطح استان خراسان رضوی قریب به 97/5 درصد باسواد داریم و اگر 2/5 درصد از جامعه هدف را پوشش دهیم دیگر در استان بی سواد نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سال جاری 78/37 درصد در حوزه سواد، 99/78 درصد در دوره انتقال و ۹۱ درصد در دوره تحکیم جذب بی سواد داشته ایم و در حال حاضر در سطح استان ۹۲ مرکز یادگیری داریم و سعی داریم تعداد مراکز یادگیری را به عدد ۱۰۰ برسانیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر لزوم توجه و حساسیت روسای ادارات نسبت به مسئله سوادآموزی اظهار کرد: قریب به 29 هزار نفر از بی سوادان را در شهر مقدس مشهد شناسایی کرده ایم و طبق توافق صورت گرفته، قرار است با هزینه شهرداری مشهد دوره های تکمیلی سوادآموزی را برای این عزیزان برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار