عضو شورای شهر تبریز خبر داد:

اجرای طرح «مناسب سازی شهر برای کودکان و نوجوانان» در تبریز

تبریز (پانا) - عضو شورای شهر تبریز از اجرای طرح «مناسب سازی شهر برای کودکان» در تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۳۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «مناسب سازی شهر برای کودکان و نوجوانان» در تبریز

فریدون بابایی اقدم در خصوص طرح «مناسب سازی شهر برای کودکان» گفت: "در این طرح تلاش بر این است که شهرها مختص یک گروه خاص نباشد و فضای عمومی شهر برای کودکان و نوجوانان مناسب سازی شود".

وی گروه سنی مخاطبان این طرح را تا ۱۸ سال عنوان کرد و افزود: "در تبریز بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر کودک و نوجوان تا ۱۸ سال داریم به طوری که از هر ۴ نفر شهروند تبریزی یک نفر مخاطب این طرح «مناسب سازی شهر برای کودکان» هستند".

وی با تاکید بر اینکه این طرح یکی از مهمترین برنامه ها برای کودکان و نوجوانان می تواند باشد، ادامه داد: در تلاش هستیم تا واحد سازمانی شهر دوستدار کودک نیز ایجاد کنیم.

عضو شورای شهر تبریز گفت: "شهرداری، شورای شهر، دستگاه های اجرایی مرتبط و سازمان های مردم نهاد با همکاری همدیگر در تلاش هستند تا این طرح اجرا شود. به دنبال یک سیستم مشارکتی هستیم و افق ما سال ۱۴۰۴ است".

بابایی اقدم با بیان اینکه در این طرح به دنبال مناسب سازی و ایمن سازی شهر برای کودکان هستیم، افزود: "طرح های خاصی مقابل مدارس، اماکن عمومی و مناطق حاشیه نشین تبریز اجرا می کنیم و ایجاد فضای بازی و سرگرمی در مناطق حاشیه نشین یکی از این موارد است".

وی گفت: "تمهیدات ترافیکی ویژه ای نیز در نظر گرفته می شود. اتاق های مخصوص کودک در ایستگاه های مترو ایجاد خواهد شد و پایانه های مسافر بری برای کودکان و نوجوانان ایجاد شده و صندلی مخصوص کودک در اتوبوس ها و وسایل نقلیه راه اندازی می شود".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار