افزایش ساعات هفتگی ورزش در تعدادی از مدارس تبریز

تبریز (پانا)- دبیر کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز از افزایش ساعت هفتگی دروس ورزشی به سه ساعت در برخی مدارس این شهر خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
افزایش ساعات هفتگی ورزش در تعدادی از مدارس تبریز

سعید نیکوخصلت که درباره مفاد قرارداد شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در حوزه ورزش و بهداشت مدارس سخن می‌گفت، اظهار کرد: بر اساس این قرارداد، آموزش و پرورش در حوزه ورزش نوجوانان به ویژه در مناطق کم‌برخوردار ساعت ورزش را به سه ساعت در هفته افزایش می‌دهد.

او با بیان اینکه جایگاه ورزش در جوامع توسعه‌یافته برای توسعه نیروی انسانی پذیرفته شده است، گفت: ورزش علاوه بر اینکه بر سلامت جسم انسان تاثیر می گذارد، در ارتقای مسئولیت‌پذیری و تقویت روحیه کار گروهی موثر است.
عضو شورای شهر تبریز همچنین اضافه کرد: طبق این قرارداد، اجرای برنامه‌ها بر عهده آموزش و پرورش و فراهم کردن سخت‌افزارها بر عهده شهرداری تبریز خواهد بود.
نیکوخصلت با ابراز تاسف از اینکه در کشور ما به ورزش از بعد تربیتی توجه چندانی نشده است، یادآور شد: در مدارس تمام کشورهای توسعه‌یافته جهان، هر هفته دست‌کم سه زنگ ورزش وجود دارد؛ زیرا آن ها به اهمیت ورزش در افزایش ظرفیت برد و باخت انسان‌ها و افزایش روحیه کار تیمی پی برده‌اند.

او اظهار امیدواری کرد با موفقیت اجرایی این طرح الگویی مناسب در کشور معرفی شود.
وی همچنین از حمایت قاطع شورای شهر تبریز از این قرارداد و به طور کلی، ارتقای فعالیت ورزشی در کلانشهر تبریز خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار