نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور بهمن مرادنیا استاندار کردستان یکصد و هشتاد و هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد .

کد مطلب: ۸۸۲۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان  برگزار شد

این نشست با حضور استاندار کردستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان و اعضای شورا در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان در سنندج برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ابتدای این نشست بررسی وضعیت فضاهای آموزشی، پروژه های نیمه تمام و تجهیزات مدارس استان را یکی از دستور های این نشست عنوان کرد و گفت: با حمایت ریاست شورای آموزش و پرورش استان و استاندار کردستان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیر کل امور اجتماعی کردستان، در سال 97 اتفاقات خوبی درحوزه اختصاص اعتبارات برای آموزش و پرورش استان افتاد .

وی افزود: با پیگیری های اداره کل امور اجتماعی استانداری کردستان مبلغ 82 میلیارد و 516 میلیون ریال برای سه حوزه آموزش و پرورش، شهرداری و بهزیستی استان اختصاص یافت که از این مبلغ 46 میلیارد و 986 میلیون ریال برای تجهیز مدارس مناطق محروم و حاشیه شهرها تخصیص داده شده است که برای تجهیز تعداد 108 مدرسه هدف، مبلغ 40 الی 50 میلیون تومان برای هر مدرسه منظور و اختصاص داده می شود .

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات وزارتی مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان و از محل اعتبارات استانی نیز مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص داده شداست، گفت: در مجموع این چهار میلیارد تومان برای تجهیز هنرستانهای استان در نظر گرفته شده است .

قربانی یکی از اتفاقات خوب دیگر را سفر معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و اختصاص مبلغ 38 میلیارد تومان به آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: 28 میلیارد تومان از این مبلغ برای تکمیل و تجهیز فضاهای نیمه تمام استان اختصاص و 10 میلیارد تومان دیگر نیز برای خرید تجهیزات مدارس می باشد، در حالیکه کل اعتبارات ملی و استانی در حال عادی برای آموزش و پرورش به 30 میلیارد تومان نمی رسد .

وی در ادامه از حمایت و پیگیری های استاندار کردستان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل امور اجتماعی استانداری کردستان تشکر و ابراز امیدواری کرد: این اتفاقات منجر به حل مشکلات پیش رو برای آموزش و پرورش استان شود .

در ادامه این نشست مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان به معرفی و تبیین آموزش حرفه ای کوتاه مدت مهارتی در مدارس متوسطه اول، طرح ایران مهارت پرداخت و نحوه مشارکت و همراهی دستگاه های دولتی برای عملیاتی شدن این طرح را در مناطق محروم استان ارائه کرد .

گفتنی است در این نشست برنامه های هفته نکو داشت شوراهای آموزش و پرورش 30-24 دیماه تشریح و پیرامون برگزاری برنامه های استان به ویژه ضرورت و چگونگی برگزاری همایش استانی شوراهای آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار