رئیس سازمان دانش‌آموزی: باید سرویس‌های مدارس را به کلاس سیار تبدیل کنیم

کاظمی: سازمان دانش آموزی بالاترین ظرفیت برای تحقق سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی این سازمان را بالاترین ظرفیت و بهترین بستر برای تحقق سند تحول بنیادین دانست و به تشریح ۴ اصل اساسی بالندگی یک سازمان پرداخت.

کد مطلب: ۸۸۲۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش‌آموزی: باید سرویس‌های مدارس را به کلاس سیار تبدیل کنیم

علیرضا کاظمی در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان دانشآموزی گفت: «امروز ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است و آنچه این روز را در انقلاب اسلامی برجسته می‌کند روزی است که مردم خودجوش از تمام جناحها و جریانها در قبال فتنه بزرگ ایستادند و اجازه ندادند هدایت و رهبری یک جریان در کشور شکل گیرد.»

او ادامه داد: «به هدایت مقام معظم رهبری مردم بلافاصله متوجه یکی از بزرگترین فتنه‌ها که هم آگاهانه و هم ناآگاهانه شکل گرفت، شدند و روز بصیرت، آگاهی و میثاق با ولایت نام‌گذاری شد.»

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل سازمان دانش‌آموزی پرداخت و گفت: «از قائم‌مقام سازمان دانش آموزی خواهش می‌کنم که ویژه بر روی پیشنهاد‌ها مدیران ستاد و استانها کار کند زیرا ارتباط با قطبها استفاده از خرد جمعی است که شرط بالندگی و ارتقای یک سیستم را فراهم می‌کند.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی به یک نکته قرآنی اشاره کرد و گفت: «قرآن به سه پلکان ترقی یا راهبرد میانبر برای دسترسی به اهداف اشاره می‌کند: اولین راز و رمز موفقیت انسان میزان ارتباط او با قرآن است. شاخص‌های نماز، قرآن و عمل صالح در این میان مهم هستند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «در آیات قرآن آمده است که انفاق همسنگ و هم‌وزن نماز و قرآن است لذا این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.»

کاظمی بر تلاش برای جاری و ساری بودن انفاق بر زندگی تاکید کرد و گفت: «بالاترین انفاق به استناد آیات و روایت، معلمی و کار تعلیم و تربیت است. براساس آیات قرآن کریم انفاق پولی نیز ضعیف‌ترین انفاق است.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی به آیاتی از قرآن اشاره کرد و بالاترین عمل صالح را انفاق نامید. او ادامه داد: «سه راه میانبر رشد، تعالی، محبوبیت و خدایی شدن، این موضوعات است.»

او به چهار اصل اساسی بالندگی یک سازمان اشاره کرد و افزود: «گام اول مشارکت‌پذیری، داشتن روحیه آن، لزوم وجود ساختار و بدنه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است. اصل دوم حمایت و یاوری است که باید در نگاه، گفتار و رفتارهای ما موج بزند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عشق ورزیدن به کار و همکار را اصل سوم دانست و گفت: «در این صورت سازمان هم‌دل، هم‌صدا و منسجم می‌شود. روحیه نقادی و فضای نقد نیز اصل چهارم است که برای بالندگی یک سازمان مهم است.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی به فعالیت‌های سازمان اشاره کرد و ادامه داد: «سازمان دانش‌آموزی بالاترین ظرفیت و بهترین بستر برای تحقق سند تحول بنیادین است و به عنوان یک تشکل رسمی و قانونی در اختیار نهاد تعلیم و تربیت قرار دارد.»

او ادامه داد: «تنها راهبرد سند تحول بنیادین، تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی است لذا از این مسیر به حیات طیبه و انسان طراز سند دسترسی پیدا می‌کنیم.»

کاظمی گفت: «بخش اعظم فعالیت‌های تمام‌ساحتی، نهفته در فعالیت‌های اصلی سازمان و تربیت سیاسی اجتماعی است و این ظرفیت را باید در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «اصلی‌ترین وظیفه سازمان، فعالیت‌های دانش‌آموزی است. این فعالیت‌ها باید بازبینی شوند. برخی از فعالیت‌ها باید تاسیس، تعطیل، تعدیل و برخی ادغام شوند.»

او گفت: «رویکردهایی که باید بر فعالیت‌های ما حاکم باشد مدرسه‌محوری، مهارت‌آفرینی منطبق بر نیازهای جامعه، ایجاد نشاط و امید در تشکیلات، حاکمیت ارزش‌های انقلاب اسلامی بر نمادها، رفتارها و گفتارهاست.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر تقویت خبرگزاری پانا تاکید کرد و گفت: «در مجموعه خبرگزاری پانا باید به شعار هر مدرسه و هر کلاس یک خبرنگار توجه شود تا بتوان از این شبکه تربیتی استفاده کرد.»

او مهم‌ترین ماموریت و استراتژی آموزش و پرورش و وزیر را اجرا و تحقق سند تحول بنیادین دانست و با طرح این سوال که سهم سازمان دانش‌آموزی از اجرای این سند چیست افزود: «باید سیاست‌های تشکل‌ها را در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین مشخص کنیم.»

کاظمی در ادامه گفت: «آنچه در سرویس مدارس مهم است نوع نگاه به این سرویس‌هاست. ما باید سرویس‌های مدارس را یک کلاس سیار و معلم را یک مربی سازمان تلقی کنیم.»

او به تعاملات و ارتباطات اشاره کرد و خطاب به حاضران گفت: «شما مدیران باید فرصت‌آفرینی کنید و شبکه ارتباطی که همان شورای برنامه‌ریزی است، تشکیل دهید. حوزه ارتباطی باید با نهادها، سازمان‌ها، تشکل‌ها و اداره‌ها تقویت شود.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی درباره مرکز کنترل اردوی دانش‌آموزی ادامه داد: «امیدوارم سازمان دانش‌آموزی در این ماموریت که به تشخیص وزیر آموزش و پرورش به سازمان واگذار شده است، موفق باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار