نرخ سوادکشور در سال 97 به 96درصد رسیده است

نیشابور ( پانا ) - 16 مرکز یادگیری و یاددهی محلی در مناطق روستایی و حومه شهر نیشابور که دارای بیشترین مرکز در سطح کشور است راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۸۸۱۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نرخ سوادکشور در سال 97  به 96درصد رسیده است

رییس اداره سواد آموزی نیشابور اظهارکرد: نهضت سواد آموزی با هدف مبارزه با بی سوادی فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره الله علیه) در هفتم دی ماه سال 1358 تشکیل و به فضل الهی و همت والای بی سوادان و باسوادن و تلاش مسئولین و آموزش یاران و آموزش دهندگان نرخ سواد از حدود 45 درصد در سال 57 به 96 درصد در سال 97 در کشوررسیده و5/97درصد مردم نیشابور باسواد هستند.

علی ابوالفضلی افزود: امروز با هدف تحکیم و توسعه انواع سواد نگاه و رویکرد نهضت از خواندن و نوشتن فراتر رفته و نهضت یادگیری مهارتهای اجتماعی ، زندگی و حرفه ای با راه اندازی مراکز یادگیری محلی اولویت اول برنامه های اداره سواد آموزی نیشابور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی 16 مرکز یادگیری و یاددهی محلی در مناطق روستایی و حومه شهر که نیشابور دارای بیشترین مرکز در سطح کشور است ؛ با هدف آموزش مهارتهای 40 گانه زندگی و حقوق اجتماعی و تقویت اقتصاد خانواده ها با جذب بیش از 2000 نفر سواد آموز و هنرجو در کلاسها و برنامه های مراکزبوده است.

ابوالفضلی یادآورشد: جذب و سازمان دهی و آموزش و سنجش سالانه 1000 نفر سواد آموز در دوره های سواد آموزی ، تحکیم و انتقال با فعالیت و تلاش بیش از 70 آموزش دهنده در نیشابور صورت پذیرفته است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح کلید بهشت (16 ساعت آموزش عملی نماز ) ویژه 150 نفر آموزش دهندگان قطب شهید شوشتری در محل اردوگاه باغرود و اجرای طرح کتابت قرآن توسط سواد آموزان ، نامه امام جمعه نیشابور به بی سوادان ، مسابقات فرهنگی ورزشی و برگزاری برنامه های مناسبتی از دیگر برنامه های ما بوده است.

ابوالفضلی تاکیدکرد: اداره سواد آموزی نیشابوربه عنوان اداره برتر در سطح شهرستان در سالهای 95 و 96 انتخاب گردید که برگزاری جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی به ریاست فرماندار و شورای معاونین آموزش و پرورش بعنوان شورای عالی تصمیم گیری برنامه های نهضت صورت پذیرفته است.

رییس اداره سواد آموزی نیشابور تصریح کرد: برگزاری همایشهای وجیهی ،آموزشی و اردوهای زیارتی سیاحتی و کارگاه های آموزشی ،مسابقات کتابخوانی ، انشاء نویسی و طرح خواندن با خانواده و پرسش مهر به منظور تحکیم و توسعه یادگیری ویژه آموزش دهندگان و دیدار با خانواده شهدا ، زیارت شهدا و بقاع متبرکه جهت بهره مندی معنوی و تقویت روحیه ایثار و فداکاری از جمله اقدامات انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار