مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

طرح منطقه سبز باسوادی در 166 روستای گیلان

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد طرح منطقه سبز باسوادی در 166 روستای شهرستان های آستانه اشرفیه، املش، بندر انزلی، رودسر، لاهیجان، لنگرود و رشت با مشارکت روستائیان اجرا شد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح منطقه سبز باسوادی در 166 روستای گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای در اولین جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی با اشاره به ارتقای نرخ سوادآموزی در استان در آخرین آمارها، اظهار کرد: 98 درصد جمعیت 10 تا 49 سال استان گیلان ( معادل یک میلیون و 556 هزار و 370 نفر) باسواد هستند که نسبت به برآوردهای قبلی 61 صدم درصد بهبود نشان می دهد.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات سوادآموزان دوره های مختلف خاطرنشان کرد: یک هزار و 886 سوادآموز در سال 98 در امتحانات سوادآموزی شرکت کردند که از این تعداد، یک هزار و 43 نفر موفق شدند دوره های مختلف آموزشی را با موفقیت سپری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: این تعداد از افراد توانستند با گذراندن 400 ساعت در دوره های مختلف سوادآموزی و پس از 9 ماه به مرحله آزمون دوره ها راه یابند.

جهان آرای با تشکر از تلاش های معاونت سوادآموزی در ارتقای کیفیت آموزشی اظهار کرد: بسیاری از ظرفیت ها و استعدادهای سوادآموزان پس از طی دوره های مختلف شکوفا و همچنین جهان تازه ای پیش روی آنان گشوده می شود.

وی با اظهار تأثر عمیق نسبت به حادثه پیش آمده در یکی از روستاهای شهرستان تالش و فقدان دردناک یکی از دانش آموزان، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با کسب علم و دانش، ارتقای سعه صدر و همگرایی بیشتر، به طور جدی از تکرار چنین حوادثی در آینده جلوگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار