مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: طرح تقویت مهارت های گفتگو و ارتباط موثر در مدارس تبریز اجرا می شود

تبریز ( پانا ) - طرح تقویت مهارت های ارتباطی با هدف افزایش گفتگو بین چهار گروه هدف در مدارس نواحی پنجگانه تبریز برای دانش اموزان دوره اول متوسطه دختر و پسر اجرایی می شود که مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در کارگاه آموزشی اجرای این طرح بر بستر سازی افزایش مهارت های ارتباطی دانش آموزان تاکید داشت.

کد مطلب: ۸۸۱۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: طرح تقویت مهارت های گفتگو  و ارتباط موثر در مدارس تبریز اجرا می شود

طیبه معرفت گفت: « ارتباط در برگیرنده مجموعه ای از مهارتها از جمله مهارتهای گفتگواست. »

وی با بیان اینکه برای انجام گفت و گو تقویت آن ضروری به نظر می رسد، افزود: « بسیاری گفت و گو را ویژگی یا تمایل ذاتی انسان می دانند وآن را به عنوان فرایند موفقیت آمیز ارتباط بین انسان ها از هر طبقه و جایگاه اجتماعی وبرخوردار از دیدگاه ها، توانمندی ها وسلیقه های متفاوت و گاه متضاد به شمار می آورند .»

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: « گفتگو راهی برای تفاهم است و یکی از چند نیاز مهم احساسی ما را بر آورده می سازد. بنابراین مهارت گفتگو در ارتباط انسان با خودش، دیگران، طبیعت و با خداوند، اهمیت و ارزش پیدا می کند .»

معرفت از اجرای طرح تقویت مهارت های گفت و گو و ارتباط موثر برای دانش آموزان دختر دوره ی اول متوسطه ودانش آموزان پسر دوره متوسطه اول خبر داد و افزود: « تقویت مهارتهای ارتباطی ، همدلی ومفاهمه وگفتگو، تحکیم وتقویت ارتباط وتقریب نگرش با نسل قبل و ترویج گفتمان های تحول آفرین جهت رشد فرهنگی و اجتماعی از اهداف کیفی طرح است. »

وی افزود: « برگزاری کارگاه آموزشی بصورت متناوب برای یک هزار و 320 دانش آموز دختر و360 دانش آموز پسر، برگزاری 6 نشست تخصصی گفتگو توسط گروه هدف در مدارس نواحی پنجگانه تبریز خواهد بود. »

به گفته معرفت، جامعه هدف در این طرح دانش آموزان با همسالان ، دانش آموزان با اولیای مدرسه ، دانش آموزان با والدین و دانش آموزان باافراد،مسوولان وگروه های اجتماعی در مدارس است.

مشاور امور بانوان اداره کل تصریح کرد: « برگزاری جلسه توجیهی برای والدین دانش آموزان واولیای مدرسه به منظور آشنایی با اهداف طرح توسط مربیان انجام می پذیرد و این طرح درساعات فعالیت آزادکلاس(برنامه ویژه مدرسه)، ویا ساعات درس تفکر و سبک زندگی اسلامی اجرا می شود. »

معرفت ابراز داشت: « امید است این طرح بستر افزایش مهارت های ارتباطی برای تقویت گفتگو و تحکیم ارتباط میان دختران دانش آموز وجامعه هدف را فراهم آورد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار