استاندار آذربایجان‎شرقی: ارتقای فرهنگ مهم تر از افزایش امکانات فرهنگی است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‎شرقی در هشتمین جلسه شورای آموزش و پروش استان اظهار داشت: به جای افزایش امکانات فرهنگی، فرهنگ را ارتقاءدهیم.

کد مطلب: ۸۸۵۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان‎شرقی: ارتقای فرهنگ مهم تر از افزایش امکانات فرهنگی است

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پروش استان بیان کرد: "آموزش و پرورش جزو اساسی‎ترین و مبنایی‎ترین اجتماعات است و بعد از نهاد خانواده مهم‌ترین جایی که شخصیت انسان شکل می‌گیرد مدرسه است".

پور محمدی گفت: "کشوری موفق است که به آموزش و پرورش بها داده است و بهترین راه مقابله با بزهکاری سرمایه گذاری روی تعلیم و تربیت است".

وی متذکر شد: "در عین حال که آمار و ارقام ارتقاء شاخص‌های آموزش و پرورش در چند سال گذشته خوشحال‌کننده است؛ باید به یاد داشته باشیم حدود 18 درصد بیسوادی در استان وجود دارد که با این پیشینه فرهنگی و تاریخی استان ما همخوانی ندارد".

استاندار آذربایجان‎شرقی تصریح کرد: "عدد جمعیتی تحصیل واجب‌التعلیمان افزایش یافته اما کیفیت فارغ‌التحصیلان بسیار کاهش یافته است؛ نباید فقط به افزایش آمار تحصیل‌کرده‎ها اکتفا شود؛ باید به آموزش‎های خود عمق دهیم؛ باید ببینیم آیا امکانات تربیتی و فرهنگی افزایش یافته یا خود فرهنگ و تربیت؟!"

پور محمدی بیان کرد: "باید همه دست به دست هم دهیم و زنجیره تعلیم و تربیت را تکمیل کنیم".

جعفر پاشایی در ادامه تاکیدکرد: "حرکت بر مدار مشارکت جویی، برنامه ریزی، عقلانیت و اعتدال گرایی محور کار مجموعه دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی است".

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: "سرمایه گذاری برای آینده با ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مهم شعار و تابلوی حرکت دستگاه تعلیم وتربیت می باشد".

اکرمی در ادامه افزود: "نزدیک ۱۴درصد دانش آموزان آذربایجانشرقی در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند".

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان یاد آور شد: "تعداد پژوهشسراهای دانش آموزی استان از ۱۸عدد در سال ۹۲به ۴۳عدد در سال۹۷رسیده است".

علمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان در ادامه افزود: "بیش از ۲۲۰هزار دانش آموز آذربایجانشرقی در طرح حفظ جز ۳۰قرآن کریم شرکت کرده اند".

قهرمانی فرد معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش وپرورش استان خاطر نشان ساخت: "بیش از ۷۴۴هزار دانش آموز و نو آموز آذربایجانشرقی در نزدیک ۹هزار مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول ادامه تحصیل هستند".

خوشبخت رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان بیان کرد: "هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه آذربایجانشرقی ماهانه بیش از ۲۸۰میلیون تومان است که نصف آن توسط اداره کل پرداخت می شود".

در پایان این جلسه، استاندار و مسئولان استانی از دانش آموزان با نیازهای ویژه که در مسابقات بین المللی و کشوری دانش آموزان استثنایی صاحب مدال شدند، تجلیل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار