استاندار کرمانشاه:شورای پشتیبانی سوادآموزی اصلی‌ترین منبع تصمیم‌گیری این حوزه است

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه، در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بر اهمیت نقش شورای پشتیبانی سوادآموزی به عنوان اصلی‌ترین منبع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در بالا بردن دانش و آگاهی‌های جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۱۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کرمانشاه:شورای پشتیبانی سوادآموزی اصلی‌ترین منبع تصمیم‌گیری این حوزه است

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: سند راهبردی و رویکردهای معاونت سوادآموزی با مشارکت ادارات و دستگاه‌های مشارکت‌پذیر محقق می‌گردد.

وی در این نشست که با حضور الهی‌تبار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و سایر اعضا برگزار شد، با اشاره به ارزش و اهمیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، مصوبات این جلسات را به عنوان اصلی‌ترین منبع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در بالابردن دانش و آگاهی‌های جامعه بر شمرد.

استاندار کرمانشاه ﺗﺄکید کرد: همکاری همه‌ی ادارات مرتبط و دستگاه‌های مشارکت‌پذیر در حوزه سوادآموزی، موتور محرکه فعالیت‌های آموزشی و ارتقای نرخ باسوادی در استان است.

در ادامه، الهی‌تبار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری با قدردانی از فعالیت‌های خوب و پیشرفت عالی سوادآموزی استان در سال جاری، خواستار استمرار موفقیت‌های این حوزه و کیفیت‌بخشی در فرآیند آموزش، طرح‌های در دست اقدام و ارزشیابی شد.

وی خاطر نشان کرد: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی در انسداد مبادی بی‌سوادی با آموزش و پرورش و حوزه‌ی سوادآموزی همکاری و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا امور، سامان یابد.

در این جلسه،مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک هفته سوادآموزی، گزارشی از اجرایی‌شدن سیاست‌ها و اهداف روند سوادآموزی استان را تشریح کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت حوزه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، برنامه‌محوری، ایجاد تعاملات درون و برون‌سازمانی و استفاده از پتانسیل‌های موجود فرهنگی استان است.

وی تصریح کرد: با عزمی راسخ و استفاده بهینه از پتانسیل ادارات تاثیرگذار طرف مشارکت در استان و آحاد مردم، به‌ویژه اصحاب تعلیم و تربیت و فرهنگیان، می‌توان گام‌های اساسی در ریشه‌کنی بیسوادی برداشت.

سپس هرمز نوروزی‌فرد، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن مقایسه فعالیت‌های سوادآموزی استان در سال جاری با سال گذشته، گزارش جامعی بر اساس جدول و نمودارها از پیشرفت فعالیت‌ها در کلیه شاخص‌های در حال اجرای این حوزه را ارائه کرد.

وی از حمایت‌های بی‌دریغ همه اعضای شورا، به‌ویژه استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش صمیمانه قدردانی کرد و گفت: اگر شورای پشتیبانی با جدیت، برنامه‌های سوادآموزی را طرح‌ریزی و پیگیری نمی‌کرد، بسیاری از موفقیت‌های امروز حاصل نمی‌شد.

معاونت سوادآموزی استان کرمانشاه، برای اولین‌بار در تحقق حجم و باسواد نمودن بی‌سوادان و کم‌سوادان، در شش مرحله پیاپی در سال جاری، رتبه اول کشور را کسب کرده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار