جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان پلدختر برگزار شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی پلدخترستاد پشتیبانی سواد آموزی پلدختر این شورا را به عنوان اصلی ترین مرجع برنامه ریزی راهبردی ، پشتیبانی و نظارت بر اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی ذکر کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان پلدختر برگزار شد.

به گزارش پانا از لرستان ، هاشم دالوند در این جلسه که معاون فرماندار و سرپرست آموزش و پرورش پلدختر نیز حضور داشتند ؛ با اعلام این خبر افزود : آموزش حق همه مردم است و عدالت آموزشی جزء سیاست های مورد توجه مسئولان نظام و دولت است .

وی خاطر نشان کرد : ما ریشه همه مشکلات جامعه را در بی سوادی می دانیم و از همه دستگاهها خواستاریم تا با همکاری و همدلی بتوانند در اجرای هر چه بهتر برنامه ملی ریشه کنی بی سوادی در جامعه تلاش کنند.

دالوند به اجرای طرح شتاب بخشی به سوادآموزی اشاره کرد و افزود : حجم ابلاغی استان لرستان برای جذب و آموزش بی سوادان 17 هزارو 500نفر در سال جاری است که با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی و تلاش همکاران در سواد آموزی استان و شهرستانها بیش از حجم ابلاغی جذب شده است .

معاون سواد آ موزی استان از فعالیت 14مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در استان خبر داد و گفت : در صورت آماده شدن امکانات و زیر ساخت ها و همکاری دیگر دستگاههای اجرایی در دیگر شهرستان های استان که این قابلیت را دارند اینگونه مراکز را راه اندازی می نماییم .

معاون فرمانداری پلدختر نیز با اشاره به نقش مهم و حیاتی سواد در توسعه همه جانبه کشور از عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بیسوادی تقدیر کرد و گفت : همکاری و جدیت همه دستگاهها و نهاد های دولتی و غیر دولتی درجهت بهبود وضعیت سوادآموزی ضرورت دارد .

ملکشاهی از کلیه دستگاههای اجرایی خواست تا امکانات خود را در جهت جذب و شناسایی بیسوادان و همکاری با آموزش و پرورش به کار گیرند

سرپرست آموزش و پرورش پلدختر هم به بیان نقش مهارت های زندگی و تاثیر آن بر خانواده و جامعه اشاره کرد و گفت :آموزش دهندگان علاوه بر آموزش کتب مورد نظر ، مهارت های زندگی ،سواد ارتباطی و رسانه ایی را باتوجه به پیشرفت تکنولوژی های جدید به سواد آموزان آموزش دهند.

رضا شاهمرادی افزود:آموزش دهندگان باید سواد آموزان را به علم روز، فناوری ،داشتن سواد رسانه ای ،عاطفی،ارتباطی و رایانه ای آشنا سازند.

وی خاطر نشان کرد : 140 آموزش دهنده پس از گذراندن دوره های توانمند سازی کار آموزش 556نفر سواد آموز را در شهرستان پلدختر بر عهده دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار