معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:

جنبش باسوادی در استان ایجاد شود

کرمانشاه (پانا) - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر تجمیع ظرفیت های محلی برای ریشه کنی بیسوادی در استان گفت: می طلبد که در مناطق دارای نرخ بی سوادی،جنبشی ایجاد شده و ظرفیت های بومی برای سوادآموزی افراد بکار گرفته شود.

کد مطلب: ۹۸۷۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جنبش باسوادی در استان ایجاد شود

محمد ابراهیم الهی تبار در دیدار معاون نهضت سواد آموزی استان ضمن استماع گزارش مسئولان این سازمان اظهار داشت: شورای نهضت سواد آموزی فرصت و ظرفیت بسیار مناسبی برای تصمیم سازی و تعیین اهداف برای ریشه کنی بیسوادی است.

وی با بیان اینکه گزارش نهضت سوادآموزی در استان حاکی از وجود انسجام، برنامه ریزی و دغدغه خاطر مسئولان این مجموعه است افزود: هر چه برای دانایی جامعه تلاش شود به توانایی کشور کمک شده است.

الهی تبار با تبریک هفته نهضت سوادآموزی و ارزشمند دانستن کار آموزش تاکید کرد: اگر ظرفیت ها بالا برود و اهداف بزرگتر تعیین شوند نه تنها اهداف ملی محقق می شوند بلکه فراتر از آن، بخش بزرگی از مردم از نعمت سواد برخوردار شده که لازمه این کار انسجام و برنامه ریزی است.

سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه همچنین گفت: پس از انقلاب با اعتقاد و مجاهدتی که بود اقدامات بزرگی صورت گرفت و نرخ باسوادی از 47 درصد به بالای 97 درصد در امروز رسیده است.

الهی تبار با بیان اینکه مشکل امروز کشور،کمبود منابع مالی و توانمندی نیست خاطر نشان کرد: آنچه که می تواند ظرفیت ها را بروز دهد، جمع آوری اطلاعات، برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح در نهضت سواد آموزی است.

وی با تاکید بر تقویت شوراهای نهضت سواد آموزی در استان تصریح کرد: دلیل ارتقا رتبه استان در تشکیل جلسات شورای نهضت سوادآموزی، برگزاری توامان با شورای آموزش و پرورش در استان بوده و این شورا فرصت مناسبی برای تصمیم سازی است.

گفتنی است در این دیدار؛ هرمز نوروزی فرد معاون نهضت سواد آموزی استان با ارائه گزارشی از وضعیت باسوادی و تلاشهای این سازمان ابراز داشت: استان کرمانشاه توانسته در 8 مولفه سوادآموزی، در سطح کشور رتبه اول را بدست آورد.

وی همچنین با بیان اینکه استان در پوشش بیسوادان رتبه اول را درکشور دارد افزود: تلاش برای کاهش شمار بیسوادان در استان با طرح شتاب بخشی محلی و منطقه ای دنبال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار