در گفت و گو با پانا

رهبر قنبری: فکر کنم نسترن های وحشی هیچ وقت به اکران عمومی نرسد

تهران (پانا) - کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «نسترن‌های وحشی» از اکران نشدن این فیلم ابراز تاسف کردو خواستار حمایت از سوی وزارت آموزش و پرورش و گروه هنرو تجربه برای اکران فیلم شد.

کد مطلب: ۸۸۱۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رهبر قنبری:  فکر کنم نسترن های وحشی هیچ وقت به اکران عمومی نرسد

رهبر قنبری در گفت‌وگو با پانا درباره این فیلم گفت: موضوع این فیلم درباره معلمی است که یک مدرسه را اداره می‌کند ولی تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب نمی‌رسد و ممکن است این مدرسه تعطیل شود. این معلم به دنبال 20 دانش‌آموز غایب کلاسش راهی مسیرهای مختلف کوهستان می‌شود ولی دچار یک بیماری می‌شود و یکی از دانش‌آموزان در غیاب وی کلاس او را می‌گرداند.
وی افزود: نوجوانی که در این فیلم نقش بسیار شور انگیزی دارد، در واقع نوجوان نمی‌ماند و به خاطر اتفاقاتی که برایش می‌افتد به کارهایی بزرگ تر از سنش دست می‌زند. این نقش به دیگر کودکان نشان می‌دهد که مانند پسر بچه‌ای که من در ذهنم خلقش کرده‌ام فکر کنند.
این کارگردان درباره بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند توضیح داد: بازیگران این فیلم شامل داوود رضایی، نگین غفاری و جمعی از بازیگران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای استان گیلان هستند.

قنبری تصریح کرد: در فیلم‌هایم از بازیگران حرفه‌ای استفاده نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم که چهره‌های جدید به ایفای نقش بپردازند و حتی از بازیگرانی که سال‌های گذشته در فیلم خودم شروع به کار کردند و امروز حرفه‌ای شدند، نیز استفاده نمی‌کنم.
این کارگردان همچنین درباره سختی های زمان تصویربرداری تصریح کرد: زمان فیلمبرداری دو بار برف شدید بارید و تیم ما را با سختی های بسیار زیادی رو به رو کرد. هوا به شدت سرد بود و بازیگران در حین بازی باید دائما خودشان را گرم می کردند، شیب کوهی که در آن فیلمبرداری می کردیم بسیار شدید بود و به سختی باید از آن بالا می رفتیم حتی چندین بار نزدیک بود دوربین از دستمان بیفتد .

وی یادآور شد: با جود آنکه تهیه کننده این فیلم هم خودم بودم ولی درنهایت با تمام تلاش هایی که کردم فیلم به اکران عمومی نرسید.
کارگردان فیلم «نسترن های وحشی» درباره مشکلات اکران آن توضیح داد: فکر می کنم این فیلم هیچ‌وقت به اکران نرسد. من آدم منتقدی هستم ولی مخالف نیستم، منتقد یعنی کسی که عیب‌جو است و قصد بهتر کردن اوضاع را دارد، آموزش و پرورش باید کسانی را استخدام کند که به مناطق مختلف کشور بروند و اوضاع تحصیلی کودکان را بسنجند تا عیب‌ها نمایان شوند تا قدمی در راستای بهتر شدن وضعیت تحصیلی آنها به وجود بیاید.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: من دو فیلم درباره آموزش کودکان در مناطق مختلف دارم که روییدن در باد و نسترن‌های وحشی است از مدیران آموزش و پرورش می خواهم نظر کارشناسی خود را درباره این دو فیلم بیان کنند و در اکران شدن آن کمک کنند.

قنبری اضافه کرد: متاسفانه این فیلم در گروه هنرو تجربه نیز اکران نشده است و تلاش‌های من برای دیده شدن آن بی‌نتییجه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار