جشن یلدا شور و نشاط را به دانش آموزان ناحیه 6 هدیه داد

مشهد(پانا)- به منظور انتقال توسعه و گسترش اعتقادات، آداب و رسوم فرهنگ های اصیل ایرانی مراسم یلدا در تمامی مدارس ناحیه 6 برگزار شد

کد مطلب: ۸۸۰۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جشن یلدا شور و نشاط را به دانش آموزان ناحیه 6 هدیه داد

یلدا یعنی زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر باهم بودن را باید جشن گرفت . به بهانه آموختن این جمله به دانش آموزان ضمن پیروی از آیین باستانی در تمامی مدارس ناحیه 6 جشن یلدا برپاشد .

در این مراسم دانش آموزان محصل در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در پایه های مختلف با چیدن میز یلدا به استقبال اولین روز از زمستان رفتند .

میوه آرایی و تزئین سفره یلدا که از مقدمه چینی ها به شمار می رود باهمکاری توسط خود دانش آموزان انجام شد .

حین آماده شدن میزها شور و اشتیاق زیادی بین دانش آموزان مختلف به چشم میخورد؛ این کار ضمن ایجاد لحظات خوش و خاطرات زیبا برای دانش آموزان در اجتماعی تر شدن آنها نیز تاثیر بسزایی داشته است .

اجرای برنامه های شعرخوانی، حافظ خوانی، مشاعره واجرای موسیقی های محلی و سنتی ایرانی با گویش های مختلف نیز یکی از کارهایی است که لحظات شادی برای دانش آموزان به ارمغان آورده است.

همچنین دانش آموزان به پختن غذاهای اصیل ایرانی به جهت احترام به آیین باستانی پرداختند و این فرایند در تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان فرآیندی حائز اهمیت بود.

حضور پرشور و همکاری نزدیک و صمیمی خانواده های دانش آموزان در کنار معلمین از ویژگی های قابل توجه در به ارمغان آوردن لحظاتی خوش و برگزاری هرچه بهتر برنامه ها در ناحیه 6 بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار