مراسم جشن یلدای مهربانی به همت مدارس غیردولتی تربت حیدریه برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه: آیین یلدا نشر مهر و محبت و دوستی در جامعه است

تربت حیدریه (پانا) - مراسم جشن یلدای مهربانی با مشارکت کارشناسی مدارس و مراکز غیر دولتی و کارشناسی امور بانوان در محل سالن والفجر تربت حیدریه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه: آیین یلدا نشر مهر و محبت و دوستی در جامعه است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در این مراسم گفت: یلدا یکی از نمادی‌ترین آیین‌های ایرانی است که مثل نوروز و دیگر جشن‌های ایرانی مورد توجه همه کسانی است که نه‌تنها در محدوده جغرافیایی کنونی ایران بلکه در عرصه سرزمین‌هایی که فرهنگ ایرانی در آن جریان دارد جشن گرفته‌می‌شود

سعید نیرویی افزود : یلدا همانند دیگر جشن‌های ایرانی عامل مهمی است که افراد خانواده و دوستان و نزدیکان را به گردهم جمع می‌آورد و موجب مودت و صمیمیت بیشتر درمیان افراد یک جامعه می‌شود.

وی از همکاری موسسین ، مدیران و دانش آموزان مدارس غیر دولتی تقدیر نمود و گفت: آیین یلدا نشر مهر و محبت و دوستی در جامعه است، و از این بابت از همه عزیزانی که زمینه برگزاری جشن را فراهم نمودند تا دانش آموزان عزیز مناطق کم برخوردار و مدارس حاشیه این شب را با خوشی در کنار خانواده های خود بگذرانند تشکر می کنم.

حسین حیدری کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی تربت حیدریه گفت: این جشن که با مشارکت مدارس غیر دولتی تربت حیدریه برگزار شد موسسین ، مدیران و دانش آموزان مدارس غیر دولتی در مراسم و جشنی شاد به نام یلدای مهربانی هدایای خودرا که شامل سبد میوه شب یلدا به ارزش تقریبی 60.000.000ریال بود به 500 دانش آموز مدارس مناطق محروم اهدا نمودند.

کارشناس امور بانوان و جوانان آموزش و پرورش تربت حیدریه در حاشیه این مراسم گفت: یلدا، به عنوان یکی از آیین های سنتی ایران باستان در واقع نام بلندترین شب سال و اخرین شب از پاییز است. بنابر این رسم کهن، دوستان و خویشاوندان گرد هم آمده و شب را در کنار هم با پذیرایی های مخصوص این شب چون آجیل شب یلدا، انار و هندوانه می گذرانند.

لیلی صباغیان گفت: در این میان این حدیث از حضرت رسول اکرم (ص) که می فرمایند «برترین اعمال از نظر خداوند، خنک ساختن دل های سوخته تشنگان و سیر کردن شکم های گرسنه است. سوگند به آن که هستی محمّد در اختیار اوست، به من ایمان نیاورده آن که سیر بخوابد و برادر مسلمان یا همسایه اش گرسنه باشد»، هر ایرانی و مسلمان را بر این می دارد تا این شب را بهانه ای سازد برای محقق کردن امر مهم انفاق و مسرور کردن دل افرادی که به دلیل اقتصادی توانایی جشن گرفتن این شب را ندارند.

از این رو کارشناسی امور بانوان و جوانان با همکاری کارشناسی مدارس و مراکز غیر دولتی و با مشارکت موسسین ، مدیران و دانش آموزان مدارس غیر دولتی تربت حیدریه و با بهره گیری از ظرفیت گسترده مدارس غیر دولتی ، برای اولین بار در آذر ماه امسال جشن «یلدای مهربانی» را برنامه ریزی و اجرا نمود ند تا بدین طریق هدایای شب یلدا را به دانش آموزان نیازمندان مدارس کم برخوردار حومه شهر تقدیم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار