هفت پیکر نظامی به روایت موزیسین‌های سه کشور آذربایجان، ایران و فرانسه

تهران (پانا) - پروژه موسیقایی «هفت پیکر» بر اساس اشعار نظامی گنجوی و با همکاری هنرمندان سه کشور آذربایجان، ایران و فرانسه طی دو سه ماه آینده تولید و منتشر می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۰۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هفت پیکر نظامی به روایت موزیسین‌های سه کشور آذربایجان، ایران و فرانسه

عالیم قاسم‌اف و شعیب شهابی خوانندگان پروژه «هفت پیکر» هستند و سعید خاور‌نژاد آهنگسازی آن را برعهده دارد.

سعید خاور‌نژاد آهنگساز «هفت پیکر» گفت: این پروژه در مرحله نخست به صورت یک لوح فشرده موسیقی منتشر می‌شود. البته شاید پیش از انتشار آلبوم، یک کلیپ رونمایی کنیم. در مرحله دوم، اجرای صحنه‌ای را هم مدنظر داریم؛ البته با توجه به امکانات سالن‌ها، در بسیاری از کشورهای خاورمیانه امکان اجرا نداریم، اما در فرانسه اجرا می‌رویم. ایران هم امکانات خوبی دارد و پروژه را می‌‌توان با امکانات ایران هماهنگ کرد.

هفت پیکر بر اساس اشعار نظامی گنجوی با همکاری سه کشور فرانسه، آذربایجان و ایران و به این سه زبان انجام می‌شود. بخشی از این گروژه در قالب موسیقی الکترونیک و بخشی نزدیک به موسیقی دستگاهی آذربایجان و ایران است.

عالیم قاسم‌اف هم درباره این اثر موسیقایی گفت: این پروژه با کیفیت بالا آغاز شده و با نام بزرگ نظامی گنجوی جمع شده‌ایم و امیدواریم اثر هنری برای جهان عرضه کنیم.

وی درباره کارکردن با موزیسین‌های جوان ایرانی گفت: دعوتهایی از من صورت می‌گیرد، کارهای آنها را بررسی می‌کنم و گوش می‌دهم و اگر قابل توجه و با روحم سازگار باشد، آن را می‌پذیرم. کارهای آقای خاورنژاد را زیاد گوش دادم و مورد پسندم است.

این خواننده شهر آذربایجان، در پاسخ به پرسشی درباره تلاش کشورش برای مصادره شاعر ایرانی «نظامی گنجوی» گفت: همه تلاش می‌کنند افسانه‌ها را مال خود کنند، اما بزرگان همیشه مربوط به کل بشریت هستند و نظامی هم اینچنین است.

شهابی خواننده بخش‌های فارسی و فرانسه هم در این نشست گفت: پروژه هفت پیکر میان سه کشور صاحب فرهنگ برگزار می‌شود، به خصوص ارتباط صمیمانه‌ای میان اصحاب فرهنگ و هنر ایران و آذربایجان قرار دارد. در این پروژه آوازهای ایرانی و فرانسه را اجرا می‌کنم.

وی افزود: آخرین اجرای جدی من در سال ۹۳ در برج میلاد بود، بعد از آن بیشتر مطالعه کردم تا مسیر جدیدی پیدا کنم.

کیان محمدی‌ها، موسس «تیترا» و تهیه‌کننده پروژه «هفت پیکر» در ایران در این نشست اظهار داشت: این آلبوم ۷ قطعه به مناسبت «هفت پیکر»‌ نظامی دارد و قصد داریم برای آن ۷ موزیک‌ویدئو در ۷ کشور تولید کنیم. در نخستین گام، ویدئویی با حضور استاد قاسم‌اف در جزیره قشم و شهر استانبول ضبط کرده‌ایم و امین حسین‌پور کارگردانی آن‌ها را برعهده دارد.

گفتنی است، نشست خبری پروژه موسیقایی هفت پیکر، که قرار است بر اساس اشعار نظامی گنجوی با همکاری هنرمندان سه کشور آذربایجان، ایران و فرانسه اجرا شود، یکشنبه (دوم دیماه) در موزه موسیقی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار