آثار انیمیشن ساز فعال کشور در لاهیجان نقد شد

رشت(پانا)-در چهاردهمین برنامه سینما جوان لاهیجان آثار فرنوش عابدی از انیمیشن سازان فعال کشور از نظر ساختاری و محتوایی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۸۰۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آثار انیمیشن ساز فعال کشور در لاهیجان نقد شد

چهاردهمین برنامه سینما آینده در لاهیجان با حضور محمد رضا عابدی اولین انیمیشن‌ساز در سینمای آزاد ایران و با شرکت جمعی از هنرمندان و علاقمندان به فیلم کوتاه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شد.
در این مراسم محمدرضا عابدی درباره انیمیشن کوتاه درخت کهنسال ساخته ی فرنوش عابدی از انیمیشن سازان فعال حال حاضر فیلم کوتاه ایران صحبت کرد و سپس از لحاظ ساختاری و محتوایی به نقد و بررسی و تحلیل این انیمیشن موفق پرداختند.
در این جلسه فیلم های کوتاه تجربی جدول ، روزنامه ساخته نیما عباس پور، فیلم کوتاه داستانی گوشه خیس خیابان ساخته پیام عزیزی ، فیلم کوتاه داستانی آوا ساخته سهند کبیری، فیلم کوتاه انیمیشن درخت کهنسال اثر فرنوش عابدی و فیلم کوتاه داستانی دره نهنگ ساخته گورموندور آرنار گورموندسون محصول سال 2013 ایسلند به نمایش درآمدند .
پس از نمایش این فیلم ها جلسه نقد و بررسی آثار فرنوش عابدی آغاز شد.
این برنامه به همت انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر لاهیجان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شد که در پایان مطابق رای گیری صورت گرفته از میان فیلم های سینما آینده از طرف حاضران در این جلسه به ترتیب فیلم های کوتاه دره نهنگ ساخته گورموندور آرنار گورموندسون ، درخت کهنسال ساخته فرنوش عابدی و گوشه خیس خیابان ساخته پیام عزیزی به عنوان سه فیلم اول تا سوم بهترین فیلم انتخابی این برنامه اعلام شدند.
در پایان محمدرضا عابدی یکی از رمان های خود به نام اعترافات نا به هنگام شریف ترین دزد دنیا و حومه را جهت ترویج فرهنگ ارزشمند و متعالی کتابخوانی به افراد حاضر در چهاردهمین جلسه سینما آینده لاهیجان اهداء کرد.
محمد رضاعابدی اولین انیمیشن‌ساز در سینمای آزاد ایران است که سابقه بیش از چهل سال در عرصه انیمیشن‌سازی دارد و چندسالی است که در لاهیجان مقیم شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار