معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش یادبود ۱۳ دانش آموز و دو معلم شهید شهرستان باخرز:

شهادت در فرهنگ اسلامی بالاترین فضیلت است که دست یابی به آن نیازمند خودسازی است.

مشهد (پانا) - یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان باخرز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همچنین جمعی از مسئولین برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۹۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شهادت در فرهنگ اسلامی بالاترین فضیلت است که دست یابی به آن نیازمند خودسازی است.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری به شهادت به عنوان یک حوزه نرم استراتژیک تاکید فراوان دارند و زنده نگه داشتن یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی دانند.

وی افزود: شهادت در فرهنگ اسلامی بالاترین فضیلت است که دست یابی به آن نیازمند خودسازی است و شهیدان حاضرند و ناظر بر اعمال ما هستند و می توانند در زندگی مادی و معنوی ما اثر گذار باشند.

کاظمی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک تکلیف است و لازمه آن عبور از مناسک و دسترسی به عمق سیره شهداست چرا که دشمن هویت شهادت را مورد تشکیک قرار داده است پس امروز نیاز داریم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل چهارم و پنجم انقلاب منتقل کنیم و وظیفه آموزش و پرورش در این راه بسیار سنگین است و حتما باید فرهنگ ایثار و شهادت باید برای نسل جدید ترجمه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: قرآن سرچشمه خیر و برکت و شفا برای مسئولین و مردم است و ریشه تمام مشکلات جامعه امروز ما دوری از نماز و قرآن است و باید مراقب باشیم چون دشمن بعد از چهل سال جنگ در عرصه های مختلف امروز قلب و جان و دل و نیز سبک زندگی ما را هدف گذاری کرده است.

قابل ذکر است در ابتدای مراسم قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش رویکرد تربیتی است و لذا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات بسیاری خوبی در این حوزه انجام پذیرفته است که در استان خراسان رضوی نیز به همین منوال اقدامات مثبت و خوبی در همین راستا شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: طرح شهید پژوهی برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با زندگی نامه شهدا، برگزاری یادواره های شهدا و اردوی های راهیان نور برای آشنایی دانش آموزان با فضای دفاع مقدس از جمله مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش خراسان رضوی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار