دادستان مشهد:

شناسایی مقصران احتمالی «سیل مشهد» در دستور کار است

تهران (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از برخورد بدون تبعیض با مقصران حادثه سیل اعم از نهادهای عمومی یا غیر عمومی و اشخاص حقوقی و حقیقی احتمالی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی مقصران احتمالی «سیل مشهد» در دستور کار است

محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت بابت جانباختن و مصدومیت تعدادی از هم استانی‌ها در حادثه تلخ سیل و جاری شدن سیلاب در استان اظهار کرد: از همان ساعات اولیه حادثه به معاونت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ماموریت داده شد تا در محل حضور پیدا کرده و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های خدمات رسان را ایجاد و در صورت نیاز دستورات قضایی فوری جهت پیشبرد امور دستگاه‌های خدمات رسان یا رفع خطر از بناهای خطری و یا صدور دستور تخریب ابنیه به منظور عبور ایمن سیلاب باشد صادر کنند.

وی افزود: همچنین برای کلیه آسیب دیدگان اسکان مناسب فراهم و با توجه به قطعی برق، تامین وسایل روشنایی سیار با دستور این دادستانی در دستور کار شرکت برق قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی بیان کرد: پل‌ها و دیوارهای ناایمن و مانع عبور سیلاب تخریب و با توجه به ظرفیت مناسبی که در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به جهت ارتباط با گروه‌های جهادی و سمن‌ها وجود داشت، تمام گروه‌های جهادی و سمن‌ها برای خدمات رسانی به مردم فعال شدند.

درودی بیان کرد: اولویت اول این دادسرا این بود که هرچه سریع‌تر آلام و خسارت‌های مادی و معنوی این حادثه غم انگیز برای شهروندان کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: شناسایی مقصران احتمالی حادثه مزبور بر اساس کار کارشناسی و بازدیدهای میدانی و فیلم‌هایی که از حادثه وجود دارد و مستندات موجود در دستگاه‌های متولی برای اقدامات پیشگیرانه و اصلاح گرایانه، در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: با مقصران اعم از نهادهای عمومی یا غیر عمومی و اشخاص حقوقی و حقیقی احتمالی بدون تبعیض برخورد خواهد شد و در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته مدیر بحران بی اطلاع از آخرین وضعیت با ارائه استعفا مسئولیت را تحویل داد.

در همین راستا سید هادی شریعت یار معاون دادستان مرکز استان در امور پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه با حضور میدانی مشکلات سیل زدگان را بررسی و پیگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار