به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه ۲مشهد برگزار شد:

طرح استانی ایران - اکو

مشهد (پانا) - طرح استانی ایران- اکو به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد کلید خورد.

کد مطلب: ۸۷۹۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح استانی ایران - اکو

محسن روحانی نیا مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه 2 مشهد در توضیح این طرح گفت: طرح استانی ایران- اکو کار مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با موضوع معرفی، پیگیری، مشاوره و درمان دانش‌آموزانی است که با اضافه‌وزن و یا کاهش وزن مواجه هستند. در این طرح دانش آموزان با معرفی مربیان بهداشت مدارس به مراکز بهداشت معرفی و مشاوره تغذیه‌ای رایگان می‌گیرند و با معرفی دبیران تربیت‌بدنی مدارس به سمت فعالیت‌های ورزشی دعوت و در صورت نیاز در کانون اصلاحی و تندرستی کارشناسی تربیت‌بدنی درمان و معاینه خواهند شد.

روحانی نیا عنوان کرد: این طرح غربالگری دانش آموزان مستعد چاقی در حدود 11 ماه پیش در مدارس آموزش‌وپرورش ناحیه 2 مشهد آغاز شد و خوشبختانه این طرح به‌صورت استانی پذیرفته و برگزار شد و امیدوار هستیم این طرح به‌صورت کشوری نیز مطرح گردد.

وی به طرح‌های آموزش‌وپرورش ناحیه 2 مشهد ازجمله بهداشت دهان و دندان، ساختار قامتی و حرکات اصلاحی و... اشاره کرد و افزود: اگر اولیای دانش آموزان به این طرح‌ها کمک نکنند هیچ‌کدام از آن‌ها به سرانجام نخواهد رسید. در خانه خیلی از عادت‌های غذایی بچه‌ها شکل می‌گیرد و تا پیری همراه انسان خواهد بود. ترک این عادت بسیار سخت و طاقت‌فرسا و نیازمند مشارکت والدین است. اگر بخواهیم در نظام تعلیم و تربیت یک تعلیم و تربیت رشد کرده و توسعه‌یافته داشته باشیم به‌تمامی جنبه‌های وجودی دانش آموزان باید توجه شود. از سلامت روحی و روانی تا سلامت جسمی و بدنی دانش آموزان که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و هردوی این عوامل را باید به‌موازات هم پیش ببریم.

رضا کشتی دار رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: دغدغه امروز مسئولین و اولیاء نسبت به‌اضافه وزن دانش آموزان و نیاز به حساس سازی جامعه با توجه به سبک زندگی امروزه، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، کم‌تحرکی و تمامی عواملی که باعث شده دانش آموزان از تحرک و پویایی برخوردار نباشد است.

وی در ادامه گفت: با توجه به کم‌تحرکی و عادت بد غذایی به‌مرورزمان دانش آموزان به‌سوی اضافه‌وزن کشیده می‌شوند و در آخر به چاقی که یک نوع بیماری محسوب می‌شود گرایش پیدا می‌کنند. دانش آموزان در سنی هستند که آموزش پذیرند و سرشت پاک و هنوز شکل نگرفته است. اگر برنامه‌ریزی درستی انجام و دانش آموزان آگاه شوند و به این نتیجه برسند که خود مراقبتی کنند در آینده می‌توانند جلوی بیماری‌ها و عواملی که سلامتی‌شان را به خطر اندازند بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار