رئیس اتحادیه فرش دستباف استان خراسان جنوبی:

تولید 110 هزار مترمربع فرش دستبافت در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) ـ رئیس اتحادیه فرش دستباف استان خراسان جنوبی گفت : 50 هزار بافنده خراسان جنوبی 110 هزار مترمربع فرش را بافتند.

کد مطلب: ۸۷۸۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید 110 هزار مترمربع فرش دستبافت در خراسان جنوبی

محمد حسین کامیابی رئیس اتحادیه فرش دستباف استان خراسان جنوبی گفت: از این میزان فرش بافته شده از ابتدای سال، 70 هزار مترمربع آن به کشورهای آلمان، آمریکا، امارات، ایتالیا، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی صادر شده است.


کامیابی، با بیان اینکه ارزش 110 هزار مترمربع فرش تولیدی استان بیش از 45 میلیارد تومان است، افزود: این میزان فرش، 5 میلیون دلار برای کشور ارزاوری داشته است.


وی با اشاره به اینکه فرش های تولیدی در ابعاد و اندازه های متفاوت از 12 تا 24 متر بزرگتر تولید شده است، گفت: نقش های این فرش ها ریزه ماهی، ریزماهی لچک ترنج، ریزماهی کف ساده، افشان، خشتی، نائین و ایلیاتی بوده است.


رئیس اتحادیه فرش دستباف استان، به افزایش 10 درصدی تولید فرش از لحاظ متراژ و 20 درصدی به لحاظ ارزشی در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: حجم صادرات حدود 20 درصد افزایش داشته است.


کامیابی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 50 هزار بافنده کار تولید فرش دستباف را به صورت تمام وقت، پاره وقت و فصلی بر عهده دارند افزود: متأسفانه کمتر از 10 درصد بافندگان خراسان جنوبی بیمه اند که این در برخی استانهای دیگر 100 درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار