رئیس مرکز ملی فرش ایران: ۸۰ درصد فرش دستباف ایران صادر می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی فرش ایران می‌گوید فرش ایران پرچم دوم و نماد هویت ایران است و ۸۰ درصد آن به غرب تا شرق جهان صادر می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۰۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز ملی فرش ایران: ۸۰ درصد فرش دستباف ایران صادر می‌شود

به گزارش مرکز ملی فرش ایران، فرشته دست‌پاک در گردهمایی سراسری روسای اداره‌های فرش دستباف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور گفت: ۲.۵ میلیون نفر در سراسر کشور در صنعت فرش دستباف ایران که پرچم دوم و نماد هویت و تمدن ایران است، کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد تولیدات فرش ایران صادر می‌شود افزود: آمریکا اخیرا فرش ایران را جزو لیست تحریمی خود قرار داده است. با این کار از قلب آمریکا تا اروپا و آسیا ضد این عمل آمریکا بلند شده‌اند که این نشان می‌دهد که چه اندازه صنعت فرش ایران برای صادرات غیرنفتی اهمیت دارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: تحریم یکجانبه آمریکا و همراهی نکردن دیگر قدرت‌های جهان فرصتی است برای صادرات غیرنفتی ایران و به‌ویژه فرش ایران است تا تولید و اشتغال این صنعت را افزایش دهیم.

دست‌پاک ادامه داد: باید از مناطق آزاد و مزیت‌های رقابتی آن‌ها برای توسعه صادرات و واردات مواد اولیه تولید فرش استفاده کنیم و امیدواریم منطقه آزاد چابهار در این زمینه پیشتاز باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: مناطق آزاد و به‌ویژه منطقه آزاد چابهار می‌توانند در واردات مواد اولیه به ما کمک کنند، چون واردات مواد اولیه در این مناطق برای صنعتگران ارزان تمام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار