دوستداران طبیعت، باید اصول طبیعت گردی را اطلاع رسانی کنند

کاشان (پانا) - کارشناس فنی اداره منابع طبیعی کاشان گفت: شهروندان دوستدار طبیعت می توانند از فعالیت های مخرب محیط های کوهستانی گزارش تهیه کرده و در رسانه های جمعی منتشر کنند و برای حفظ محیط زیست، رعایت اصول طبیعت گردی پاک و مشارکت جمعی اطلاع رسانی کنند.

کد مطلب: ۸۷۷۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دوستداران طبیعت، باید اصول طبیعت گردی را  اطلاع رسانی کنند

علی خالوئی نوش آبادی اظهار کرد: سرچشمۀ همۀ رودهای بزرگ و منشا نیمی از آب های شیرین جهان، کوهستان است . کوهها، زیستگاه گونه های بی شمار گیاهی و جانوری، خاستگاه بخش مهمی از تنوع زیستی و پناهگاه بسیاری از گونه هایی هستند که در دشت ها نابود شده اند.

وی اظهار کرد: انگیزۀ اصلی کوهنوردان، بهره مندی از محیط طبیعی است، پس باید خود را برای حفظ محیط کوهستان و کاهش عوامل مخرب آن مسئول بدانند و برنامه های کوهنوردی پر جمعیت که فشار ناگهانی زیادی را بر طبیعت وارد می کند، اجرا نکنند.

خالوئی تاکید کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ژانویه 2003 روز 11 دسامبر که برابر با 20 آذر است را به عنوان روز جهانی کوهستان تعیین کرده است تا با اجرای آیین های ویژه برای یادآوری اهمیت و نقش کوهستان بر جامعه انسانی بکوشند .

به گزارش پانا، همزمان با روز جهانی کوهستان، دانش آموزان دبیرستان حضرت علی اصغر علیه السلام کاشان با همکاری اداره منابع طبیعی و انجمن مردم نهاد جمعیت کویر سبز نسبت به کاشت نهال بادام کوهی در پنج جریب از کوهستانهای منطقه خمب اقدام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار