انجمن‌های مردم نهاد یک برنامه اثربخش برای همگانی کردن حفظ طبیعت است

کاشان (پانا) - مدیر جمعیت کویر سبز کاشان گفت: عضو شدن شهروندان جامعه به ویژه دانش آموزان سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد و شرکت در برنامه هایی مانند روز جهانی کوهستان، روز زمین پاک و نظیر آن، یک برنامه اثربخش برای همگانی کردن حفظ طبیعت است.

کد مطلب: ۸۷۷۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
انجمن‌های مردم نهاد یک برنامه اثربخش برای همگانی کردن حفظ طبیعت است

خسرو اعتماد در آیین گرامیداشت روز جهانی کوهستان اظهار کرد: هیچ چیز را نمی توان با زور به محیط زیست یک منطقه تحمیل کرد، مدیریت فضای سبز شهری، بسیار مهم است و باید نسبت به آن توجه داشت.

وی تاکید کرد: برای کاشت درختانی که برای زیباسازی شهر و خانه ها استفاده می‌شود، باید تمام محدودیت‌های موجود را در نظر گرفت و سپس برای ایجاد فضای سبز برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

وی تصریح کرد: اگر در کاشان و مناطق کویری، درختانی کاشته شوند که مصرف آب بالایی دارند، با گذشت زمان و کم شدن سطح آب‌های زیر زمینی شاهد فرونشست‌ها و شکاف در زمین یا سیاه چاله‌ها روبرو خواهیم بود .

وی افزود: منابع آب صنایع از سفره‌های آب دشت کاشان تامین می شود در حالی که این دشت از چند دهه پیش به‌ عنوان دشت ممنوع و بحرانی شناخته شده و با مشکل شدید تامین آب روبرو است، اما متاسفانه همچنان مجوز ساخت صنایع آب‌بر و آلاینده صادر می‌شود .

اعتماد گفت: جشنواره کشت بادام کوهی در کوهستانهای کاشان بهانه است تا یک پویش ملی داشته باشیم که به مردم تاکید کنیم زمین در خطر است .

به گزارش پانا، همزمان با روز جهانی کوهستان، دانش آموزان دبیرستان حضرت علی اصغر علیه السلام کاشان با همکاری اداره منابع طبیعی و انجمن مردم نهاد جمعیت کویر سبز نسبت به کاشت نهال بادام کوهی در پنج جریب از کوهستانهای منطقه خمب اقدام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار