حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت و افزایش آگاهی مردم است

کاشان ( پانا) - معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حفظ محیط زیست در گرو مشارکت مردم و افزایش سطح دانش و آگاهی جامعه است و ارائه آموزش های مرتبط در مدرسه ها بر همین اساس برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور اهمیت ویژه ای دارد.

کد مطلب: ۸۷۶۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت و افزایش آگاهی مردم است

حمید رضا ظهرابی در جشن کشت بادام کوهی در مناطق کوهستانی کاشان اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست، کتاب'آموزش محیط زیست' متناسب با ظرفیت علمی دانش آموزان و دانشجویان در حال طراحی و تدوین است.

وی افزود: از مجموع یک هزار و 170 گونه جانوری مهره دار کشور ، 70 گونه در معرض تهدید هستند که حفظ و حمایت از آنها نیازمند عزم همگانی مردم است.
وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای حفظ گونه های در معرض تهدید برنامه های حفاظتی ویژه ای تهیه و تدوین کرده که هم اکنون برای 10 گونه برنامه مدیریتی ابلاغ شده است.
ظهرابی گفت: برای 10 گونه دیگر نیز برنامه حفاظتی ویژه در حال اجرا است و امید می رود تا پایان برنامه ششم، برای همه گونه های مهره دار در معرض تهدید برنامه مدیریتی حفاظت ویژه داشته باشیم.

نماینده شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند که هفته منابع طبیعی در اسفند برگزار می شود چون بذر دانه کوهی باید یک دوره یخبندان را برای رویش سپری کند، این جشن در آذر ماه انجام می شود.

سید جواد ساداتی نژاد اظهار کرد: کاشت بذر بادام کوهی در مراتع کاشان با مشارکت قشرهای مختلف مردم در این شهرستان کار بزرگی برای حفظ محیط زیست، خاک و آب است و بهره برداری از این طرح در هر هکتار 20 میلیون ریال را نصیب مردم خواهدکرد .

به گفته وی، بادام کوهی گونه گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی کاشان است که با کاشت آن در بخش‌های برزک و نیاسر در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی خانوار نیز موثر خواهدبود.

نخستین جشنواره کشت بادام کوهی در کوهستانهای جنوب غربی کاشان در بخش برزک و نیاسر با حضور خلیل آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از شهروندان داوطلب دوستدار محیط زیست برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار