معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

تخصیص اعتبار برای سلامت مردم بهترین سرمایه گذاری است

بیرجند(پانا) ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، که در کمیته ساماندهی کشتگاره های استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: اینکه در حوزه سلامت مردم اعتباری اختصاص داده شده و در این زمینه تلاش کنیم بهترین سرمایه گذاری است که نتیجه آن در درازمدت مشخص خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص اعتبار برای سلامت مردم بهترین سرمایه گذاری است

سید مجتبی علوی مقدم ، احداث کشتارگاه های صنعتی دراستان در فرمت ارائه شده از کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این تقسیم بندی ۵ نقطه در استان به منظور ایجاد کشتارگاه مورد تصویب قرار گرفته است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، ادامه داد: تمامی فعالیت های این کمیته باید بگونه ای باشد که در این ۵ نقطه کشتارگاه احداث شود ؛ این در حالیست که در یک برنامه زمان بندی مشخص باید تلاش کنیم تا کشتارگاه های سنتی نیز به صنعتی و نیمه صنعتی ارتقاء یابند.


مهندس علوی مقدم، مدیریت و ساماندهی کشتارگاه ها را از جمله وظایف ذاتی دستگاه های تخصصی از جمله جهاد کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست برشمرد و خاطر نشان ساخت: هدایت و راهبری متقاضیان فعالیت در این بخش و سرمایه گذاران مرتبط در این زمینه از دیگر اموری است که باید در این کمیته مورد توجه و برنامه ریزی جدی قرار گیرد.

ئیس کمیته ساماندهی کشتارگاه های استان، اظهار داشت: در احداث کشتارگاه ها در شهرهای کوچک ظرفیت های کشتارگاهی اعم از تعداد مصرف کنندگان و نیز تعداد و فراوانی دام های موجود از سوی متولیان باید مورد توجه قرار گیرد.


مهندس علوی مقدم ، به برگزاری ۱۰ جلسه ساماندهی کشتارگاه ها در شهرستان های استان در فاصله زمانی بین دو جلسه کمیته استانی اشاره کرد و ادامه داد: این امر بیان گر اهمیت موضوع برای شهرستان ها و همت و تلاش فرمانداران در برگزاری این جلسات است که باید از آن تقدیر کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، ادامه داد: در حال حاضر شهرستان نهبندان با توجه به ظرفیت های مرزی و نیز پتانسیل های دامی و دامپروری که برخوردار است یک فرصت طلایی برای سرمایه گذاران و فعالین در این حوزه است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.


مهندس علوی مقدم، با بیان اینکه در یک برنامه زمانی نباید به هیچ وجه کشتاری خارج از شبکه کشتارگاهی در استان انجام شود، خاطر نشان ساخت: این امر نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب و موثر از سوی متولیان و دست اندرکاران امر است که می توان از صداوسیما و سایر رسانه های استان و حتی کشور برای این مهم استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از مشکلات در این بخش ناشی از عدم آگاهی کافی مردم و حتی فعالین در این حوزه است، گفت: اینکه امروزه فعالیت در حوزه کشتارگاهی دارای توجیه اقتصادی نیست به دلیل کشتار دام خارج از شبکه کشتارگاهی است که با یک هدف گذاری مناسب و اطلاع رسانی کافی می توان جلوی این امر را گرفت و آن را به روال مورد نظر بازگرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار