مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش

ارتقای شاخص های آموزشی مناطق محروم در کانون توجه قرار دارد

ارومیه(پانا)- مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از اولویت های وزیر و دولت بوده و در بودجه 98 هم جزو اولویت هاست

کد مطلب: ۸۷۶۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای شاخص های آموزشی مناطق محروم در کانون توجه قرار دارد

مهرداد خان ماکو در پنجمین کارگروه مالی بهبود شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در پیرانشهر افزود: آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خوزستان و جنوب کرمان، جزو مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آموزشی است.

وی با بیان اینکه هدف رسانیدن این استان ها به حداقل شاخص های آموزشی و استاندارد در کشور است، گفت: آموزش و پرورش در رتبه بندی فرهنگیان در بودجه 98 صاحب ردیف اعتبار شد و از سوی دولت نیز این موضوع تصویب شده است.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگیان از تبعیض ناراحت هستند و از بین بردن این تبعیض لازم است، بیان کرد: توجه به رفع مشکلات فرهنگیان در کنار مناطق کم برخوردار در آموزش و پرورش از موارد مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه دستیابی به اصل عدالت افقی و عمودی جزو اهداف وزارت آموزش و پرورش تعریف شده، گفت: طراحی جدید ساختار سازمانی به اتمام رسیده است و در یکماه آینده به اجرا در می آید.

خان ماکو با بیان اینکه سازماندهی نیروی انسانی نیز مورد توجه است، ادامه داد: پیش بینی می شود در سال های آینده جمعی از فرهنگیان از سیستم آموزشی بازنشست ی شوند و لازم است تا برنامه مقتضی برای این موضوع تهیه شود.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه فرابخشی و ملی می باشد و نیازمند یاری همه دستگاه های دولتی برای پیشرفت و بهبود روند آموزش است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش محور توسعه همه کشورها بوده و توجه به این بخش ضروری است، اظهار داشت: آنچه که در آذربایجان غربی و در شهرستان پیرانشهر مشاهده شد بیانگر وضعیت نامطلوب از نظر فضای آموزشی است.

خان ماکو گفت: این شهرستان از نظر جمعیت استانی هشتمین شهر آذربایجان غربی اما در سرانه فضای آموزشی بسیار کمتر از میانگین استانی است.

آذربایجان غربی دارای 24 منطقه آموزشی بوده و 594 هزار دانش آموز در این مناطق و در قالب 23 هزار کلاس درس تحصیل می کنند؛ از کل 23 هزار کلاس درس استان فقط 17 هزار کلاس فیزیکی می باشد.


سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی 4.5 متر مربع به ازای هر دانش آموز است در حالی که این میانگین در کشور 5.18 مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار