در گفت‌وگو با پانا

نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: ضرورت مناسب‌سازی مدارس استثنایی از سوی شهرداری

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی مدارس استثنایی برای دانش‌آموزان معلول از سوی شهرداری تأکید کرد که قراردادن رمپ‌های مناسب در اینگونه مدارس برای اینکه دانش آموز بتواند بدون نیاز به کمک دیگران از پله‌ها بالا برود و تعبیه آسانسور اهمیت دارد.

کد مطلب: ۸۷۶۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: ضرورت مناسب‌سازی مدارس استثنایی از سوی شهرداری

زهرا نژادبهرام درباره بازدید روز گذشته خود از یکی از مدارس استثنایی دخترانه در تهران و وضع این مدرسه به پانا گفت: با توجه به اینکه روز جهانی معلولان و همچنین روز داوطلب را پشت سر گذاشتیم از مدرسه استثنایی دخترانه نیمروز در منطقه دو شهر تهران بازدید کردم. در این مدرسه دانش‌آموزان معلول جسمی، کم‌شنوا و ناشنوا و همچنین دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم مشغول به تحصیل هستند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره مشکلات مدرسه استثنایی مذکور گفت: این مدرسه، علاوه بر مشکلاتی که در معابر اطراف خود دارد، باید مناسب‌سازی شود، مشکلاتی هم در درون خود دارد که شامل مواردی نظیر رمپ، نبود شیشه‌های دوجداره و همکف نبودن مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسم را شامل میشود.

وی با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی مدارس استثنایی برای دانش‌آموزان معلول از سوی شهرداری تأکید کرد: قراردادن رمپ‌های مناسب در اینگونه مدارس برای اینکه دانش آموز بتواند بدون نیاز به کمک دیگران از پله‌ها بالا برود و تعبیه آسانسور اهمیت دارد.

نژادبهرام تصریح کرد: دانش‌آموزانی که سمعک می‌زنند، به دلیل کاشت حلزون در گوش، از صداهای ریز و انعکاس آن بسیار آزار می‌بینند به همین منظور واجب است پنجره‌ها دوجداره باشند. از طرفی به دلیل حساسیت بالای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم، قرارگرفتن آنها در طبقات پایین و همکف با ایمنی بیشتری همراه است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت نقش مربیان در مدارس استثنایی گفت: مربیان این مدارس می‌توانند در موضوع آموزش و مراقبت از دانش‌آموزان استثنایی (به طور ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم) از والدین دانش‌آموزان کمک بگیرند چرا که آن‌ها مهارت مراقبت از فرزند خود را به مرور زمان کسب کرده‌اند و مربیان می‌توانند با آگاهی از توانمندی والدین از فعالیت داوطلبانه آنها به منظور بالارفتن کیفیت آموزش دانش‌آموزان بهره ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار