رئیس سما شیروان :

خانواده طلایی ترین مقطع تربیت فردی در نهاد جامعه است

بجنورد (پانا)-اولین جلسه منسجم آموزش خانواده با حضور حداکثری اولیای مدارس سما شیروان در سالن همایش این واحد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۵۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
خانواده طلایی ترین مقطع تربیت فردی در نهاد جامعه است

حمید نجف زاده معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سما شیروان به عنوان مدرس این جلسه، خانواده را طلایی ترین مقطع تربیت فردی در نهاد جامعه دانسته و اعلام کرد : والدین باید بکوشند تا محیط خانه را مملو از عشق، محبت و همدلی کنند زیرا فرزندان بیشترین زمان خود را در کنار خانواده ها می گذرانند.
نجف زاده ادامه داد: عدم ارتباط و تنهایی باعث ایجاد آسیب های اجتماعی متعدد در انسانها می شود که پدران و مادران برای جلوگیری از گرفتار شدن فرزندان به این آسیب ها باید تعامل اجتماعی و جرأت مندی را به آنان آموزش دهند و ارتباط خود را با مشاوران برقرار کنند.
وی همچنین از اولیا خواست تا فاصله سنی خود با فرزندان را به صورت عاطفی جبران کرده و رفتارهای اجتماعی خود را متناسب با زمان تغییر دهند زیرا جامعه امروزی دچار تغییر شده است.
این مسئول با تاکید به اهمیت زیاد نقش پدران در تربیت فرزندان و کمرنگ شدن حضور آنان در این امر، اظهار کرد : خانواده سالم، خانواده ای است که پدر و مادرخانواده سالم بوده و از مسائل تربیتی آگاهی کامل داشته و با یکدیگر هماهنگ باشند.
وی از حاضرین خواست با شروع تغییر در رفتارهای اجتماعی خود الگوهای رفتاری خوبی برای فرزندانشان باشند و احترام و ارزش آنان را حفظ کنند و در پایان امیدوار شد: معاونت سما در نظر دارد، در روزهای آتی با برگزاری جلسات مختلف برای دانش آموزان، اولیا و کارکنان و هم چنین با حضور مشاوران در مدارس آسیب های اجتماعی دانش آموزان کاهش یابد.
از سایر برنامه های این جلسه آموزش نحوه صحیح ارتباط های اجتماعی والدین با فرزندان توسط خانم صفائی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی را می توان نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار