معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

جلسات آموزش خانواده جذاب، کاربردی و براساس نیازهای جامعه برنامه ریزی و طراحی شود

تهران (پانا) - جلسه کمیته مشاوره خانواده استان به ریاست معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسات آموزش خانواده جذاب، کاربردی و براساس نیازهای جامعه  برنامه ریزی و طراحی شود

در این نشست یوسف بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری جلسات آموزش خانواده در مدرسه اظهار داشت: دربرگزاری جلسات آموزش خانواده باید سطح دانش و تحصیلات خانواده ها سنجیده شود و باتوجه به وضعیت اولیاء، به گونه ای جذاب، کاربردی و براساس نیازهای جامعه برنامه ریزی و طراحی شود.

او در ادامه افزود: ارزیابی عملکرد مدرسان آموزش خانواده در بهبود، ارتقا و کیفیت دوره‌ها و آموزش مطلوب اولیاء بسیار موثر است.

کوروش رومیانی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران استان نیز در این جلسه به پیشنهاد ارائه شده در خصوص انجام فعالیتهای ضروری مطابق با شرایط مناطق اشاره نمود و ارائه نظر اعضاء را در خصوص برگزاری همایشی برای اولیا و شنیدن پرسشها و ایده‌های آنان در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی با حضور مسئولان شهری، امنیتی و انتظامی را خواستار شد.

در این نشست میزان حق الزحمه مدرسان آموزش خانواده در سال تحصیلی 99-98 و وضعیت مراکز مشاوره خانواده پیوند مورد بررسی قرار گرفت وپیشنهاداتی در خصوص ایجاد دفترچه الکترونیکی مدرسان آموزش خانواده، شرکت مدرسان آموزش خانواده در جلسه شورای آموزگاران و دبیران مدارس، در اولویت قرار گرفتن آسیبهای اجتماعی با سرفصل خاص منطبق با منطقه و محل اعم از آموزش ویژه اولیا و فرزندان طلاق در مدرسه، تولید محتوا توسط مدرسان آموزش خانواده براساس سرفصلها و نیازهای مناطق، استفاده از ظرفیت رسانه‌های صدا و سیمای استانی و سراسری در بحث آموزش خانواده و ارائه پیشنهاد به استانداری و شورای آموزش و پرورش طرح و مصوب گردید.

در این جلسه میر رضا شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز حضور داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار