نماینده بندرعباس: باید دست وزارت آموزش و پرورش را باز بگذاریم تا اموال مازادش را تعیین تکلیف کند

تهرا ن (پانا) - نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی از بررسی طرحی درباره فروش املاک مازاد وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۴۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده بندرعباس: باید دست وزارت آموزش و پرورش را باز بگذاریم تا اموال مازادش را تعیین تکلیف کند

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «بزرگترین و عریض و طویل‌ترین وزارتخانه در سراسر کشور، وزارت آموزش و پرورش است که مشکلات زیادی دارد و باید برای این همه مشکل بتواند راه‌حل پیدا کند و من از وزیر و معاونان این وزارت‌خانه تشکر می‌کنم که با کمبود امکانات و محدودیت‌ها برای حل مشکلات تلاش می‌کنند.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «فاصله بندرعباس تا مرکز کشور بسیار زیاد است و استان از وسعت زیادی برخوردار است. مدارس کپری و کانکسی زیادی در استان وجود دارد و این نشان می‌دهد که توجه گذشته، توجه عادلانه‌ای نبوده است و این مختص این دولت و آن دولت هم نیست.»

او افزود: «اما در دوره جدید با فعالیت‌های که انجام شده است خود ما متوجه هستیم که نگاه، نگاه درستی است و در صدد رفع مشکلات هستند. خوشبختانه خیرین ما صددرصد پای کار هستند و همیشه تعهدات خود را عملی کرده‌اند و این توانسته است به ما بسیار کمک کند.»

مرادی گفت: «هم‌اکنون تعامل بسیار خوبی میان وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی وجود دارد و با ادامه همین روند، سعی می‌کنیم محدودیت‌های این وزارت‌خانه را در نظر بگیریم و نیز برای رفع مشکلات مناطق تلاش کنیم.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: «طرحی در مجلس در حال بررسی است که به وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان‌ها اجازه دهیم املاک مازاد خود را بفروشد. برای دولت هم امکان‌پذیر نیست که بگوییم مدام پول بدهد، باید دست این وزارت‌خانه را باز بگذاریم تا املاک مازاد خود را تعیین تکلیف کند و این هزینه مناسبی است. مجلس فروش املاک مازاد را تصویب کرده است و اکنون بحث اختیارات شهرستان‌ها مطرح است که چند درصد از فروش املاک باید به شهرستان یا وزارت‌خانه برسد. این طرح اکنون به کمیسیون آموزش برگشته است تا بعد از چکش‌کاری دوباره به صحن برگردد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار