برگزاری مانور زلزله و ایمنی با هدف ارتقاء آگاهی دانش آموزان صورت می گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : مانور ایمنی و زلزله باهمت دستگاه های اجرایی استان برای ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان ، ترویج فرهنگ ایمنی در مدرسه های استان و آموزش صحیح پیشگیری و امداد رسانی برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۷۴۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله و ایمنی  با هدف ارتقاء آگاهی دانش آموزان صورت می گیرد

ناصر کرمی در گفتگو با خبرنگار پانا بیان داشت : هدف از برگزاری بیستمین مانور زلزله در مدارس استان افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به توانایی های خود و کار برد آموزش های فرا گرفته در زندگی فردی و اجتماعی آنها می باشد .

کرمی گفت : مانور ایمنی و زلزله با همت دستگاه های اجرایی استان برای ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان ، ترویج فرهنگ ایمنی در مدرسه های استان و آموزش صحیح پیشگیری و امداد رسانی برگزار می شود.

کرمی افزود : در این مانور اولیاء دانش آموزان و سایر قشرهای مردم در محله های پیرامونی مدرسه ها مشارکت دارند تا در عمل نشان دهند که همه نسبت به حفظ ایمنی و امنیت خود و دیگران احساس تکلیف کنند و از ظرفیت مدرسه ها به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محدوده مجاور مدرسه استفاده کنند .
وی گفت : با برگزاری اینگونه مانورها سطح آمادگی افراد در هنگام وقوع زلزله و یا حوادث بالا رفته و واکنش هوشیارانه نسبت به بحران از خود نشان می دهند و در نتیجه افراد آسیب کمتری می بینند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح نمود : دانش آموزان با حضور در این مانور هم راه‌های پناه‌گیری و هم کمک به دیگران هنگام وقوع زلزله را فرا می گیرند .

وی یکی از کارهای پیشگیرانه را مقاوم سازی مدارس عنوان کرد و افزود: روند نوسازی و مقاوم سازی مدارس در سال‌های گذشته خوب بوده، اما هنوز ۷۰۰ کلاس درس تخریبی و غیراستاندارد در استان وجود دارد که باید نوسازی و مقاوم سازی شوند.

کرمی گفت : با برگزاری این مانورها تلاش می شود شیوه رفتار در زمان خطر را به افراد آموزش دهیم تا کمترین خسارت های جانی و مالی رخ دهد.
کرمی تاکید کرد: شما دانش آموزان باید مهارت های لازم در زمان وقوع حادثه از جمله زلزله را به خانواده های خود آموزش دهید .
کرمی افزود: دانش آموزان در این مانورها یاد می گیرند هم نسبت به ایمنی خود در مدرسه آمادگی داشته باشند و هم بتوانند نقشی موثر در جامعه ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار